Side 1 af 1

Kortslutning af batteri på SL300, nu er den helt død?

: 23. jun 2008, 06:46
af Administrator
Jeg har en SL300 fra 1992, som desværre er blevet forsøgt i gang med startkabler, hvor der så er byttet om på plus og minus....!!

Jeg fik den dog startet og har kørt kort i den efterfølgende, men nu kan værkstedet slet ikke få liv i den og mener at de skal skifte alt elektronisk fra en ende af.......de kan ikke åbenbart ikke måle på den.....

Er der nogen der har erfaringer med dette og gode råd.....?

På forhånd tak.

Michael

: 23. jun 2008, 18:10
af Administrator
HAHAHAHA... det er set... Skift 10Amperes sikringen som sidder på overspændingsrelæet, så burde du køre igen. Dog KAN batteriet dø ved pol-vendig.

Overspændingsrelæet sidder under den sorte afdækning i motorrumets højre side ved torpedopladen. Sidder på med 6 stjerneskruer...

P.S denne relæ er en blank fætter med typisk 2 10A sikringer på toppen.

........

: 23. jun 2008, 18:54
af Administrator
Bilen har stået på Mercedes nu i tre uger.....hvis du har ret, så har du rigtig meget rødvin tilgode...!!

Men mon ikke der kan være andet galt?

: 23. jun 2008, 22:13
af Administrator
Alt er muligt men 90% af tilfældene knalder den sikringen :wink:

Det er ikke sikringerne

: 26. jun 2008, 16:19
af Administrator
Når det ikke er sikringerne, kan det evt. være hele overspændingsrelæet?

: 26. jun 2008, 17:30
af Administrator
sagtens...

Re: Kortslutning af batteri på SL300, nu er den helt død?

: 13. jun 2011, 11:12
af boskristensen
har samme problem, er der nogen der har et bud ??

mvh Bo Randers