Gløderør på en C270T CDi

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Gløderør på en C270T CDi

Indlæg af Administrator »

Jeg havde en underlig oplevelse her til morgen.
Kl: 1000 ville jeg en tur til KBh og går ud for at køre.
Forsøger på at starter MB,en men den hoster en gang og ikke mere.
Forsøger derpå at starte den 4 gange mere men uden held.
Checker så sikringer og hvad der nu ellers kan ses efter.
Men der kommer ikke noget frem.
Prøver så at starte MB,en 4 gange hurtig efter hinanden og så starter den.
Somom at hvis den får lov til at gløde længe nok så starter den.
Derefter kørte den uden problemer.
Glødelampen lyser både før man prøver at starte den og under start og efter start.
Mb,en har kørt 205000 km.
"Kan" det være gløderør. Eller skal man kikke et andet sted.
På mandag bliver der skiftede alle der ting som man skifter ved et normalt
service. " olie + oliefilter + br. filter og luftfilter + kabinefilter.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

CDI'erne er med direkte indsprøjtning og glødeanlægget kan faktisk kobles helt fra og den vil stadig starte. Men det vil tage længere tid, hårdere motorgang og lidt mer forurening!

Hvis jeg var dig, ville jeg skifte samtlige O-ringe på div plastik dieselrør i motorrummet og ved højtrykspumpen. O-ringene bliver hårde og kantede med tiden så anlægget trækker luft!

Blæseren til køleren skal afmonteres for at komme til højtrykspumpen...

Det er en billig rep i reservedele men koster i arbeldsløn HVIS man ikke selv kan eller gider...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jeg må lige have en kikke på mandag.
De der gummiringe du omtaler: Har du sådan det lidt mere specifik hvor det er henne eller vil det komme til mig når jeg får åbnet ned til motoren.
Her en ok forbindelse til MB i Holbæk.

Men jeg tro nu jeg vil skifte alle 5 gløderør nu jeg er i gang.
De koster jo ikke en formue.

Når man nu selv kan. 8)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Jan-DK skrev:Jeg må lige have en kikke på mandag.
De der gummiringe du omtaler: Har du sådan det lidt mere specifik hvor det er henne eller vil det komme til mig når jeg får åbnet ned til motoren.
Her en ok forbindelse til MB i Holbæk.

Men jeg tro nu jeg vil skifte alle 5 gløderør nu jeg er i gang.
De koster jo ikke en formue.

Når man nu selv kan. 8)
Du kan hurtigt se hvor o-ringene sidder, på diverse plastik brændstofrør-koblinger.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Mange tak.
Så lavede den lige samme nummer her til formiddag.
Den ryger ind på værkstedet " hvor jeg selv arbejder" i dag så den står der til i morgen.
Jeg gider ikke stå mandag morgen og ikke kan starte.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Så fik jeg den startede om Søndagen og kørte selvfølgelig op
på tanken og fyldte den op.
Mandag morgen var der ikke noget problem. Den startede første gang.
Men mandag kom der 4 nye o ringe i og så må jeg jo se om det
hjælper til næste gang der er lavvande i tanken.
Men de gamle o ringe var meget hårde og knak ved den mindste
berøringen.
Ellers blev alle filter og olie skiftede.
Gløderørene gemmer jeg til en anden gang.
Besvar