Side 1 af 1

Start af motor, urolig motorgang

: 12. okt 2008, 19:23
af Administrator
Ved start er motor ( 560, V8, 117968) i uro, og der lugter af benzin; efter nogle sekunder falder motoren til ro, og kørsel kan ske uden problemer. Mekanikeren har i sidste uge kontrolleret tændrør og alt det elektriske, som fungerede 100%.
Vognen er 22 år, 235000 km, bruges til hverdag, og problemet har været der i ca. 1 1/2 år.
Er der nogle af Jer, der har en god ide? - som jeg kan videregive til værkstedet.
På forhånd tak, Knud

: 13. okt 2008, 15:49
af Administrator
Evt. dine dyser som lækker....

560 V8

: 14. okt 2008, 20:38
af Administrator
Hvis du vil være rigtig god ved din motor så køre en tur på motorvejen ca 2 gange om året , hvor den får lov til at strække sine ben den kan virkelig gøre underværker , den motor er lavet til at køre lange strækninger.
Dine bremser har også godt af en ordenlig rengøring , køre ca 140 km/t og brems så hårdt du kan (ikke blokere) HUSK AT KIGGE I BAGSPEJLET FØRST, gerne 2gange efter hinanden så kan du også mærke en stor forskel , den bremser rigtigt godt igen , jeg har altid gjort det ca 1gang om måneden , bare et godt råd.

Re: 560 V8

: 15. okt 2008, 07:14
af Administrator
Hejsa, har set noget lignende på min tidligere 500 ( w126 ), der var det tændrørerne som var problemet, den tidligere ejer havde skiftet dem med nogle nede fra benzintanken. Min erfaring er at man skal købe tændrør hos MB til den model.
PS. den kunne også begynde at gå lidt ujævnt efter et stykke tid, p.g.a sodaflejringer på nogle af tændrørerne.
Hilsen "chili" :P

: 18. jan 2009, 19:27
af Administrator
Tak for jeres gode forslag; min mekaniker foreslog i oktober 2008 udskiftning af dyserne, uden at han dog var sikker i hans analyse (det var tilkaldt Bosch-ekspert heller ikke), da bl. a. alle trykmålinger og alt andet ikke viste fejl.
Efterfølgende fandt jeg benzin-utæthed i "trykstilleren" (på siden af karburatoren), og jeg har købt en ny, som er installeret: Problemet er reduceret; der er ikke bz-lugt mere, starten er næsten altid 100% ok ved helt kold og helt varm motor, og ved halvvarm motor hvis der ikke er start 1. gang - så er 2. gang 100% ok.
Altså; problemet er der kun ved "halvvarm og start ved 1.gang".
Der en stilleskrue på bagsiden af "trykstilleren/electrohydr. actuator, Y1", er denne indstillet ok fra fabrikken?
er der evt. noget galt med strømmen til "trykstilleren"?
Er der nogen, der har gode forslag/kommentarer, på forhånd tak: Knud

: 19. jan 2009, 21:37
af Administrator
I mine øre kunne det godt lyde som om én eller flere dyser ikke er tætte.
Jeg har skiftet dyser på KE-anlæg pga. samme symptom som du oplever. Herefter var problemet væk.

: 23. jan 2009, 01:39
af Administrator
Lasse har ret, nye dyser er løsningen. Det giver ret god logik at problemet er mest udpræget ved halvvarm motor.

MVH

HP

: 18. feb 2009, 22:50
af Administrator
Hej Knud, hvordan ser drosselklappen ud når du tager luftfilteret af, er der misfarvninger? Hvis den ikke er skinnende blank kan der muligvis sidde aflejringer som kan få drosselklappen til at gå trægt i nogle tilfælde. Man kan få en dåse "Drosselklapreinunger" på spray med en speciel dyse til ca. 170 kr, har brugt det på min egen M116, det medvirkede faktisk til at den gik mere jævnt (ja: tro flytter bjerge :lol: )
Jeg påstår ikke at det er mirakelkuren der vil løse alle problemer, men det var måske en idé inden du går i gang med en (bekostelig) dyseudskiftning.

Venlig hilsen
Hans