Benzinøkonomi 1986 W126 300SE

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Benzinøkonomi 1986 W126 300SE

Indlæg af Administrator »

Hej

Jeg er altså overmåde fristet af sådan en.

Er det helt utopisk at håbe på 10 km/l ved 110?

Sidder sådan og vejer for og imod.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Frecar

Hvorvidt 10 km/ltr i praksis er realistisk eller ej skal jeg ikke kunne sige, men jeg har selv lige hentet en 300SE årg. 1987 i Tyskland. Den model har et fantastisk flot design, og den kører formidabelt, så spring med på vognen!

Ifølge ECE normen ligger gennemsnits forbruget på 9.3 km/ltr - det er et gennemsnit af bykørsel, 90 km/t og 120 km/t. Et forbrug på 10 km/l ved 110 km/t burde derfor være realistisk.

Sig til hvis du ender med at købe den - så kan vi med tiden udveksle erfaringer.

Mvh.

Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

TC skrev:Hej Frecar

Hvorvidt 10 km/ltr i praksis er realistisk eller ej skal jeg ikke kunne sige, men jeg har selv lige hentet en 300SE årg. 1987 i Tyskland. Den model har et fantastisk flot design, og den kører formidabelt, så spring med på vognen!

Ifølge ECE normen ligger gennemsnits forbruget på 9.3 km/ltr - det er et gennemsnit af bykørsel, 90 km/t og 120 km/t. Et forbrug på 10 km/l ved 110 km/t burde derfor være realistisk.

Sig til hvis du ender med at købe den - så kan vi med tiden udveksle erfaringer.

Mvh.

Thomas
Hej

Tusinde tak. Må jeg være så fræk at spørge, om du vil give en besigtigelse af din bil. Den jeg er interesseret i er adskillige 100'ere km væk. Da jeg arbejdsmæssigt holder til i Brøndby, er du jo en del tættere på. Så ville jeg hurtigt kunne vurdere, om det er noget, som jeg vil forfølge.

Hvad betaler du i vægtafgift, nogle steder ser jeg en vægt på 1475 kilo, andre steder over 1500.

Du er velkommen til at ringe til mig på 26 164 168.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

En besigtigelse af bilen er mulig, men kommer nok til at tage noget tid. Jeg hentede bilen i Tyskland for to uger siden, og den står nu i en lukket maskinhal i Nordsjælland. Her skal det stå indtil foråret, hvor jeg skal igang med at kigge nærmere på den.

Da den ikke er indregistretet ved jeg heller ikke hvad vægtafgiften enderpå. Ifølge registreringsattesten er vægten 1540 kg, hvilket betyder at man sikkert kommer til at lægge nogle kroner i statskassen.

Sig til hvis du ender med at købe den du kigger på - så kan vi udveksle erfaringer med tiden.

Mvh.

Thomas.
Besvar