Side 1 af 2
ML 320 hjæælp
: 18. nov 2008, 19:50
af Administrator
har et stort problem med min ml320 med kleeman i,den er fra 1999.
den er begyndt ikke at ville starte

man drejer nøglen også lyder det som om den mister signalet eller noget, men kan holde nøglen ovre også forsøger den selv så kommer den lige pludselig f.eks efter 5-6 forsøg.
håber sku der er nogle der kan hjælpe mig

: 18. nov 2008, 20:14
af Administrator
Tørner motoren rundt uden at starte eller kører starteren slet ikke rundt?
: 18. nov 2008, 20:19
af Administrator
starteren kører ikke ?? har du nogen ide?
: 18. nov 2008, 21:06
af Administrator
Puha.... der er mange options. Det kan være alt fra stelkabel, pluskabel, starteren, manglende kl.50 (startsignal) pga dårlig ledning, tændingsbundstykke, starterrelæet på AAM (sikringsboksen i motorrummet)... der skal måles.
: 18. nov 2008, 21:35
af Administrator
har skiftet bundstykket, må jo igang med at måle:(
: 18. nov 2008, 21:51
af Administrator
Prøv at skifte arbejdsrelæ k8 på sikringsboxen i motorrummet....
: 19. nov 2008, 18:45
af Administrator
hvad er det k8 relæ til? og hedder det k8 i bogen til bilen?
: 19. nov 2008, 20:51
af Administrator
Ligesom sikringerne har et nr. har diverse relæer også numre f.eks k8 eller kA kB kC osv...
k8 relæet sender kl.50 til starteren når du drejer nøglen.
Hvis jeg husker ret, står det på låget til sikringsboxen ude i motorrummet ellers ved selve relæet.
: 19. nov 2008, 21:06
af Administrator
tjekker jeg lige imorgen
: 21. nov 2008, 22:30
af Administrator
så er k8 relæet skiftede, men det hjalp desværre ikke:(
andre ideer?
: 21. nov 2008, 22:56
af Administrator
OK... hvis du orker.... sæt en ledning på starterens kl.50 og til en 21watt pære og videre på batteriets stel. Samt en ledning fra motor til en 21watt pære og til batteriets stel..
Så kan du se om pæren fra starterens kl.50 lyser når du vrider nøglen til startpos. og pæren fra motor til stel skal helst ikke lyse!
: 5. dec 2008, 14:13
af Administrator
fra motoren?? hvad mener du med det? hvor skal jeg tage strøm fra?
: 5. dec 2008, 21:11
af Administrator
Fra motor til stel... altså fra stel til stel!
På denne måde kan du se om der er spændingstab fra motor til karrosse.
: 6. dec 2008, 11:57
af Administrator
nu har jeg prøvet det, og pæren fra stel til stel lyser ikke, og den anden lyser som den skal når bilen starter.
men når problemmet kommer, altså når den ikke vil starte, lyser pæren fra kl.50 til stel meget kort og slukker igen:(
så den må jo fjerne strømmen til starteren, har du en ide til hvad det kan være?
: 6. dec 2008, 17:12
af Administrator
ok...
Dvs at starter og stel fra motor til karrosse er ok.
Så skal man finde ud af om det er styringen til relæ k8 eller ledningen fra relæ til kl.50 eller kl.30 til relæet.....
Det bedste er at lave nogle ledninger fra relæet og ned til sokkelen så du kan komme til at måle mens relæet sidder på....