300 D aut. gearkasse
: 26. nov 2008, 23:31
Min mand og jeg har for nylig anskaffet en, i meget fin stand, W124 300 D aut. fra 1991....kørt total 340000 km.
Så vil jeg lige høre nogen kloge hoveder, om gearkassen (gearskift) opfører sig normalt, da de øvrige MBere jeg har kørt i tidens løb har været med manuelt gear og automatgear i øvrigt er totalt ukendt område:
Nogen gange skifter gearet med et (synes jeg) lidt voldsomt "gunk" og et ryk....typisk hvis man ikke kører ret stærkt og så bliver nødt til at slække på gassen og der på den måde fremprovokeres et gearskift , eller hvis man bare kører med lave omdrejninger et stykke tid og den så skifter et gear op.
Hvis man kører og kan accelere hårdere er der tilsyneladende ikke problemer....man kan mærke det lige gi'r et lille ryk når den skifter gear men det er vel normalt.
På anbefaling har vi haft den på værksted og få skiftet filter og olie i gearkassen.....det har dog ikke ændret på sagen.
Så altså er det normalt det giver det ryk og et gunk når der skiftes gear ved lave omdrejninger......og hvis ikke, hvor kan problemet så ligge??
Så vil jeg lige høre nogen kloge hoveder, om gearkassen (gearskift) opfører sig normalt, da de øvrige MBere jeg har kørt i tidens løb har været med manuelt gear og automatgear i øvrigt er totalt ukendt område:
Nogen gange skifter gearet med et (synes jeg) lidt voldsomt "gunk" og et ryk....typisk hvis man ikke kører ret stærkt og så bliver nødt til at slække på gassen og der på den måde fremprovokeres et gearskift , eller hvis man bare kører med lave omdrejninger et stykke tid og den så skifter et gear op.
Hvis man kører og kan accelere hårdere er der tilsyneladende ikke problemer....man kan mærke det lige gi'r et lille ryk når den skifter gear men det er vel normalt.
På anbefaling har vi haft den på værksted og få skiftet filter og olie i gearkassen.....det har dog ikke ændret på sagen.
Så altså er det normalt det giver det ryk og et gunk når der skiftes gear ved lave omdrejninger......og hvis ikke, hvor kan problemet så ligge??