doner bil (kan man det)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

doner bil (kan man det)

Indlæg af Administrator »

hej venner det er længe siden jeg har været forbi her . men sagen er den at min min bil (w210 300td 1998 ) er kørt galt (front skade) , min smed har kigget på den og vi er blevet enige om at hente en bil til at skære i stykker i tyskland , jeg har fundet en rigtig fin en men det er en stations car og min er en sedan jeg tænker på kan jeg bruge bagdørene kan jeg bruge bag sædet kan jeg bruge bagtøj og kadanaksel . som sådan skal jeg ikke bruge andet end fronten men det ville jo vare bonus at få en ny kabine og det er jo altid godt at have et ekstra bagtøj at ligge . min bil har kørt 500.000 og doner har kørt 195.000

mvh. t4 bamsen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Stationcar modellen er anderledes gearet, (mindre topfart og langsommere accelleration), men om bagtøj/kardan derudover passer på din bil ved jeg ikke)

Nu ved jeg ikke hvor meget din bil er skadet i fronten....men at skære af og svejse sammen er altså ikke godt (ikke lovligt), såfremt det er i selve det bærende karosseri.

Dele som normalt fås som udskiftningsdele er ok at flytte over fra en anden bil, men ikke eks. at skære hele fronten af og flytte over og svejse sammen (vanger o.s.v.)

Jeg vil i hvert fald anbefale at du inden operationen spørger ved synshallen, for der er flere ting i det, både at der er steder man absolut ikke må svejse i en bil, andre steder skal arbejdet udføres af en certificeret fagmand for at kunne godkendes, der er endvidere regler med et loft for hvor stor en procentdel af en bil der må udskiftes (pladedele, kabine, motor o.s.v. ) før der bliver tale om, at køretøjet skifter identitiet og dermed er pålagt reglerne om fornyet registreringsafgift o.s.v....(reglerne om genopbygning af skadede køretøjer)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Takker for svaret. med hensyn til pladearbejdet bliver det udført af danmarks ubetingede bedste pladesmed.. Så der er styr på hvad der er lovligt og ikke lovligt..

m.v.h.
t4 bamsen
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Bagdøre og bagsæder kan du ikke bruge til din sedan.

Ang. bagtøjet, se på udvekslingen. Er tre cifret f.eks 2.98...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

jamen godaw v6 cdi
også tak til dig for svaret .det nu rart at man kan hente lidt viden hos jer

m.v.h 4t bamsen
Besvar