Justering af Pagodens motor

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Justering af Pagodens motor

Indlæg af Administrator »

Efter besøg hos Køhnkes Auto i Stenløse og Amager-Møller (HOLD JER LAAANGT VÆK FRA SIDSTNÆVNTE !) har jeg stadig behov for at finde 'den rette' til at justere min motor, som går dårligt når den bliver varm. Mine trækstænger er ude af synkronisering og jeg har mistanke til benzinpumpe og/eller indsprøjtningsdyserne. Men inden jeg går igang med disse dyre reparationer er jeg nødt til at vide om det er det der er galt. Hvem kender en ældre mekaniker som har skruet på Pagoder tilbage i 70'erne ?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Efter besøg hos Køhnkes Auto i Stenløse og Amager-Møller (HOLD JER LAAANGT VÆK FRA SIDSTNÆVNTE !) har jeg stadig behov for at finde 'den rette' til at justere min motor, som går dårligt når den bliver varm. Mine trækstænger er ude af synkronisering og jeg har mistanke til benzinpumpe og/eller indsprøjtningsdyserne. Men inden jeg går igang med disse dyre reparationer er jeg nødt til at vide om det er det der er galt. Hvem kender en ældre mekaniker som har skruet på Pagoder tilbage i 70'erne ?

Gørløse Autoimport ApS
Værksted Tlf.: 48 21 78 78

http://www.mercedesspecialisten.dk/index.php?id=5


Nu ved jeg intet om de kan finde ud af sådan en fin model som du har (:

men jeg prøvde at hjælpe dig lidt (www.google.dk)
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Nu hvor du har sådan en fin bil, er det meget godt med denne hjemmeside :wink: http://www.pagode.info/
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Det lyder meget som vacumen ved tændingen der er lidt problemer med, jeg har haft noget lignende.
Jeg havde også problemer når motoren blev varm, og jeg fik skiftet den vacum del som styrer tændingen, det hjalp betydeligt.

Jeg havde også store problemer med at finde nogen værksteder til at lave det, jeg fik dog hjælp af Ejner Hessel i Nørresundby, og Mercedes Benz Service i Århus, sidste nævnte var nok ham der vidste mest om det. prøv evt. at kontakte ham på 86151511 og se på hans hjemmeside http://www.mercedes-benz-service.dk/
Han kan sikkert fortælle dig hvem du skal kontakte på Sjælland.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Lars!
Inden du kører på værksted igen kan du måske selv eventuelt med hjælp af venner kontrollere om koldstartanordningen er ok. Den sidder på indsugningen inden den deler sig ud til hver cylinder og består af en magnetventil med efterfølgende benzindyse som i koldstartperioden gør benzin/luftblandingen federe. Ventilen kan være utæt eller termostaten som styrer kan være defekt således at benzin/luft blandingen ved varm motor er for fed. Prøv ved varm stoppet motor at afmontere benzinrøret til ventilen og prop det af og afprøv om motoren går bedre.
For resten viser dit kølvandstermometer overhovedet normal temperatur ved varm motor? Jeg mener at kølvandstermometeret styrer koldstartanordningen og lukker magnetventilen ved varm motor.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Justering af Pagodens motor

Indlæg af Administrator »

Tak for rådene. I mellemtiden er jeg kommet frem til at det er cylinder nr. 1 der er problemer med. Der er foretaget lækagetest (ingen problemer), men når jeg tager tændrørshætten af cyl. 1 går motoren ikke anderledes. Der er masser af gnist på alle 6 cylindre, så det må være benzintilførslen til den cylinder den er gal med. Jeg har fået ultralydsrenset alle 6 dyser, men det hjalp ikke. Dyserne blev ikke testet. Er der nogen der ved hvor man i Københavnsområdet kan få testet disse dyser ?
Besvar