Kan jeg rense projektoren i en xenonlygte på en 211'er??

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Kan jeg rense projektoren i en xenonlygte på en 211'er??

Indlæg af Administrator »

Hej alle

Jeg oplever, at xenonlyset på min 211'er er halvskidt. En værkfører hos Mercedes mente, at indersiden af glaslinsen inde i lygtehuset var beklædt med trafikfilm og andet snavs, så jeg skulle have en ny lygte.

Så er mit spørgsmål: Undgår jeg virkelig ikke at indkøbe to nye lygter, som efter min bedste overbevisning koster en bondegård, eller kan jeg på en eller anden måde rense indersiden af glaslinsen? Kan den overhovedet adskilles?

På forhånd tak

Søren
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Har hørt at man kan "bage" dem lidt i en ovn og pille glasset fra huset. Så burde man kunne rense dem evt. sætte nye glas på. (Lygterne skal afmonteres fra bilen!)

Men hos MB kan man ikke få løse dele til lygten og det er normal procedure at man skifter komplette lygter.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

V6 CDI skrev:Har hørt at man kan "bage" dem lidt i en ovn og pille glasset fra huset. Så burde man kunne rense dem evt. sætte nye glas på. (Lygterne skal afmonteres fra bilen!)

Men hos MB kan man ikke få løse dele til lygten og det er normal procedure at man skifter komplette lygter.


Jeg har på det tyske motortalk.de fundet en lille vejledning til, hvordan man med en slags vatpind kan rense projektorøjet bagfra for trafikfilm. Min største bekymring går herefter ud på, hvordan man renser forsiden af projektorglasset, -altså den side ud mod selve lygteglasset. Det er jo kun muligt, hvis man finder en måde at afmontere selve forlygteglasset på. På mig virker det som hul i hovedet, at det ikke er meningen, at man skal kunne skille møget ad - men sådan er det nu engang. Tak for hjælpen!


Søren
Besvar