Erfaring med racechip.de?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Erfaring med racechip.de?

Indlæg af Administrator »

Hej

er der nogle der har erfaring med www.racechip.de?

Eller generel chiptuning?

mvh
Henrik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

keneder ikke firmaet der. men har selv en justerbar chipbox til at ligge til en cdi, var det noget?
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Erfaring med racechip.de?

Indlæg af Gundestrup »

Hej

Ja jeg har erfaring med det firma - Jeg kører rundt med en chipboks fra dem og det virker til min fulde tilfredshed.

Min erfaring med firmaet har været følgende:

Jeg bestilte en chipboks via deres hjemmeside en aften hjemme bag computeren. Næste formiddag modtog jeg en mail med bekræftigelse samt betaling oplysninger til brug for en international bankoverførsel. Jeg overførte pengene og samme eftermiddag modtog jeg en ny mail som bekræftede at de havde modtaget pengene samt sendt en pakke indeholdende min bestilling mod DK med UPS. I mailen var der ligeledes et track and trace nummer så jeg kunne følge pakken.
Dagen efter modtog jeg mail nr. 3 som var vedhæftet et billede af et motorrum tilsvarende mit hvor der var markeret hvor det stik jeg skulle bruge var placeret.
Tre dage efter bestilling rullede der en UPS bil op foran hoveddøren og jeg stod med pakken i hånden.
I pakken var der følgende:
Chipboks - nødvendigt ledningnet - testmodul til brug for at teste korrekt tilslutning - strips i forskellige størrelser til fastgørelse - faktura - udførlig installationsvejledning på engelsk og med farvebilleder samt kopi at deres TÜV certifikat.

Efter montering føles bilen en del mere "kør-bar" forstået på den måde at de nye kræfter føles mere afstemt til bilens størrelse. Bilen er på ingen måde blevet en hidsig Brian-lyskryds-racer men har derimod fået et kræftoverskud i mellemaccerationerne som i min optik bedre klæder den i forhold til det originale.
Bilen er i øvrigt en E220 CDi (W210) årgang 00 med 143hk. Med boks er effekten 178hk og 377Nm.

Alt i alt er jeg altså ganske godt tilfreds og har kun haft det som en positiv oplevelse.

God weekend

Gundestrup
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Casper16feb
Indlæg: 47
Tilmeldt: 22. maj 2010, 09:05

Re: Erfaring med racechip.de?

Indlæg af Casper16feb »

Hejsa

Jeg har selv overvejet at chippe min 320 CDI, men når jeg går på nettet, så ser jeg mange advarlser mod at chippe en mercer. Der står det på sigt ødelægger motoren, slider den hurtigere op.

Nogen erfaringer med det?

mvh

Casper
Gundestrup
Indlæg: 51
Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23

Re: Erfaring med racechip.de?

Indlæg af Gundestrup »

Casper16feb skrev:Hejsa

Jeg har selv overvejet at chippe min 320 CDI, men når jeg går på nettet, så ser jeg mange advarlser mod at chippe en mercer. Der står det på sigt ødelægger motoren, slider den hurtigere op.

Nogen erfaringer med det?

mvh

Casper
Nu er jeg relativ ny mercer-kører så lige specifikt mht. Mercedes vil jeg ikke gøre mig alt for klog. Men jeg har i mange år været en ivrig SAAB kører og har haft adskillige som alle var chippet og dette skete uden problemer. Selvfølgelig vil der være et større slid alt andet lige, men kører du som du plejer og bruger de ekstra kræfter til f.eks. mellemaccelerationer og ikke til at race lyskryds så tror jeg ikke slidet vil være mærkbart for dig, hvis blot din bil er i god motor/gearkasse stand og du sørger for at holde den med jævnlige olieskift. Men som sagt er jeg ikke mercer-klog så jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og garantere noget. Jeg har dog ikke haft problemer med de biler jeg har haft, hverken SAAB eller Mercedes.
Med venlig hilsen

Gundestrup


MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Besvar