Hej alle.
Jeg har arvet en 500 SE '83. Den har en del problemer som nogen af Jer måske kan hjælpe med:
- Motoren begyndte kort efter jeg fik den at ændre tomgang. Normal tomgang var ca. 500 o/m, men peiodevis skiftede den til 1.600 o/m. Den ændrede tomgangen øjeblikkeligt, næsten som et relæ der slår til og fra. Perioderne blev længere, og mellemrummene kortere. Nu går den med høj tomgang konstant. Hvad er der galt?
Den går normalt ved kold motor, men omdrejningerne stiger efterhånden som den bliver varm. Det tyder på at fejlen ligger et sted i varmekørselsreguleringen.
Jeg har prøvet med en tomgangsventil fra en årgang '86, men dette hjalp ikke. Jeg har kontrolleret at føleren i manifolden virker.
- Je har skiftet termostat på den, da drifttemperaturen var for lav. Efter dette kan den ikke finde ud af hvilken temperatur den skal vælge. Den variere fra ca. 70 grader til ca. 115 grader, men står typisk nogle minutter ved en given temperatur før den vælger en ny. Der er en tendens til at den stabiliseres ved ture længere end 1/2 time, men det er galt igen ved næste tur. Hvad er der galt?
Nogen har fortalt mig at jeg skal udlufte kredsen med kabinevarme, men jeg kan ikke finde nogen steder at gøre det...
- Den har generelt mange elektriske fejl (el-rude, fartpilot, horn, centrallås m.m.). Er der et svagt sted ved denne model (sikringsboks, multistik el. andet)?
Med venlig hilsen
Arven
500 SE
- Administrator
- Site Admin
500 SE
Det lyder mærkeligt...... Termistaten er jo ikke styret elektronisk!!! Er du sikker på du har fået luftet ordenligt ud i kølesystemet efter du har skiftet termostaten? Virker din blæser som den skal? Den skal begynde at køre omkring 85 grader. Ellers vil jeg forslå dig at kigge på din vandpumpe. Mht. tomgang så kender jeg desværre ikke ret meget til W126, men jeg ville forsøge at rense indsprøjtningssystemet.
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
500SE
Hej Arven,
Prøv at løsne spændebåndet på den slange øverst på køleren, der kan godt danne sig en lille luftlomme. Bare husk ikke at gøre det mens bilen er varm, men det ved du sikkert godt.
Prøv at løsne spændebåndet på den slange øverst på køleren, der kan godt danne sig en lille luftlomme. Bare husk ikke at gøre det mens bilen er varm, men det ved du sikkert godt.
- Administrator
- Site Admin
500 SE
Hej alle.
Jeg har sat min 500 SE til salg på QLX.
Skynd jer at byde hvis I er interesserede...
Auktionsnummer: 27652933
Med venlig hilsen
Arven
Jeg har sat min 500 SE til salg på QLX.
Skynd jer at byde hvis I er interesserede...
Auktionsnummer: 27652933
Med venlig hilsen
Arven