Automatgear driller, slk230 årgang 2000
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Automatgear driller, slk230 årgang 2000
Mit automatgear skifter sent fra 3. til 4. gear når motoren er kold.
Skift sker generelt med ryk indtil bilen er driftsvarm, hvorefter skiftene sker uden mærkbare ryk.
Hvis jeg f.eks. efter koldstart accelerer op til 50 km/t og holder farten konstant, vil den blive i 3. gear med lidt for høje omdrejninger. Hvis jeg presser den op til 60-70 km/t vil den modvilligt skifte til 4. gear og herefter hurtigt til 5. gear.
Jeg har fået skiftet olie og filter hos Gørløse Autoimport i august 2008. Dette hjalp desværre ikke og derfor sendte jeg den i oktober 2008 til et automatgearværksted der hedder Sommerlund Auto ved Roskilde, der skiftede olie og filter samt udskiftede noget elektronik. Problemet blev ikke løst og de mente at gearkassen skulle renoveres hvis problemet skulle løses.
Nu er spørgsmålet om en renovering med garanti kan løse problemet eller om der skal en helt ny gearkasse til?
Bilen har kørt 102 t.km.
Råd og vejledning ønskes.
Skift sker generelt med ryk indtil bilen er driftsvarm, hvorefter skiftene sker uden mærkbare ryk.
Hvis jeg f.eks. efter koldstart accelerer op til 50 km/t og holder farten konstant, vil den blive i 3. gear med lidt for høje omdrejninger. Hvis jeg presser den op til 60-70 km/t vil den modvilligt skifte til 4. gear og herefter hurtigt til 5. gear.
Jeg har fået skiftet olie og filter hos Gørløse Autoimport i august 2008. Dette hjalp desværre ikke og derfor sendte jeg den i oktober 2008 til et automatgearværksted der hedder Sommerlund Auto ved Roskilde, der skiftede olie og filter samt udskiftede noget elektronik. Problemet blev ikke løst og de mente at gearkassen skulle renoveres hvis problemet skulle løses.
Nu er spørgsmålet om en renovering med garanti kan løse problemet eller om der skal en helt ny gearkasse til?
Bilen har kørt 102 t.km.
Råd og vejledning ønskes.
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Måske er skiftehuset/ventilhuset slidt i gearkassen. Hvis man skal renovere og skifte ventilhuset, så vil jeg helt sikkert anbefale en ny gearkasse med 2 års garanti.
Men hent først tilbud fra et par aut.MB værksteder, da det nogle gange løber næsten op i samme prisleje som ved alternative værksteder
P.S man skal være obs på at der ikke kommer kølervæske i gearkassen pga defekt køler FØR man sætter ny kasse på
Men hent først tilbud fra et par aut.MB værksteder, da det nogle gange løber næsten op i samme prisleje som ved alternative værksteder

P.S man skal være obs på at der ikke kommer kølervæske i gearkassen pga defekt køler FØR man sætter ny kasse på

- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Tak for hurtigt svar.
Jeg har selv erfaret ved lidt søgning på nettet at en ny gearkasse bedst kan betale sig i længden.
Vil der være noget væsentligt at spare ved at få det lavet i Tyskland eller Sverige?
Hvad vil du umiddelbart tro at det koster at få en ny gearkasse incl. montering i DK?
Jeg kunne sagtens sælge bilen til en privat køber uden at denne ville opdage fejlen, men jeg er desværre udstyret med en samvittighed der forhindrer dette. Desuden holder jeg egentlig af den bette bil og kan næsten ikke vente til det bliver sommer...
Jeg har selv erfaret ved lidt søgning på nettet at en ny gearkasse bedst kan betale sig i længden.
Vil der være noget væsentligt at spare ved at få det lavet i Tyskland eller Sverige?
Hvad vil du umiddelbart tro at det koster at få en ny gearkasse incl. montering i DK?
Jeg kunne sagtens sælge bilen til en privat køber uden at denne ville opdage fejlen, men jeg er desværre udstyret med en samvittighed der forhindrer dette. Desuden holder jeg egentlig af den bette bil og kan næsten ikke vente til det bliver sommer...
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Så er der indhentet priser på et nyt automatgear hos mercedes i Herlev og Gørløse Auto.
Mercedes i Herlev skal have ca. 40 t.kr., mens Gørløse Auto ikke er kommet med et tilbud endnu (men de skal vel have cirka det samme).
Mercedes i Herlev vil dog gerne køre en tur i bilen for at se om det virkelig er nødvendigt med en ny automatgearkasse eller om fejlen evt. kan afhjælpes på anden vis. Så jeg håber selvfølgelig at det kun er en lille billig dims der skal skiftes....
Gørløse Auto troede iøvrigt slet ikke på at der kunne være problemer med automatgearkassen, når bilen "kun" har kørt 102 t.km.
Mercedes i Herlev skal have ca. 40 t.kr., mens Gørløse Auto ikke er kommet med et tilbud endnu (men de skal vel have cirka det samme).
Mercedes i Herlev vil dog gerne køre en tur i bilen for at se om det virkelig er nødvendigt med en ny automatgearkasse eller om fejlen evt. kan afhjælpes på anden vis. Så jeg håber selvfølgelig at det kun er en lille billig dims der skal skiftes....
Gørløse Auto troede iøvrigt slet ikke på at der kunne være problemer med automatgearkassen, når bilen "kun" har kørt 102 t.km.
Re: Automatgear driller, slk230 årgang 2000
Min 220CDI 1999 km496.000 Kører lidt på samme måde når den er kold, mht. at den bliver i 3 gear og når jeg kommer op på 68-70km/t skifter den til 4 og lige derefter 5 gear - Jeg tror det er noget some disse gearkasser gør...Og jeg hænger mig ikke for meget i det...Andet at selvom jeg måske kun må køre 50km/t sætter jeg farten op indtil den skifter til 4 gear og derfter sænker farten til henad de 50km/t.Administrator skrev:Mit automatgear skifter sent fra 3. til 4. gear når motoren er kold.
Skift sker generelt med ryk indtil bilen er driftsvarm, hvorefter skiftene sker uden mærkbare ryk.
Hvis jeg f.eks. efter koldstart accelerer op til 50 km/t og holder farten konstant, vil den blive i 3. gear med lidt for høje omdrejninger. Hvis jeg presser den op til 60-70 km/t vil den modvilligt skifte til 4. gear og herefter hurtigt til 5. gear.
Råd og vejledning ønskes.
(Det skal dog lige bemærkes, at en sjælden gang når bilen er kold, kan den godt skifte til 4 gear uden at 'gasse' op til de 68-70km/t)
Jeg synes dog ikke at gearskiftene sker i ryk når min bil er kold - men ja jeg kan godt mærke at gearene skifter mere blødt når bilen er varm - men synes ikke at det virker så udtalt som du beskriver din bil? - måske fordi jeg forventer at min bil er en en ældredame der har set de fleste veje

Som jeg har hørt det, er disse gearkasser umådeligt pålidelige - dog når de har kørt ~300.000km skal de have skiftet en styreboks og nogle ventil-et-eller-andet Det er en kendt fejl at der kommer olie ind og ødelægger styreboksen og disse ventil-ting bliver slidt - Min bil jammede i 2 gear (emergency mode) da den havde kørt omkring 490.000km og fik lavet dette hos MB - kostede omkring 5-6000 krAdministrator skrev: Gørløse Auto troede iøvrigt slet ikke på at der kunne være problemer med automatgearkassen, når bilen "kun" har kørt 102 t.km.
Hej,
Du skal vide at bilen - fra MB's side - er konstrueret til at trække væsentlig længere ud i gearene, når den er kold. Det er bevidst at den gør det, for at opnå en hurtigere varmeføring. Hvilket gør at skiftene er normale i varm tilstand.
En automatgearkasse fra MB er på ingen måde slidt, ved dét kilometertal.
Du skal vide at bilen - fra MB's side - er konstrueret til at trække væsentlig længere ud i gearene, når den er kold. Det er bevidst at den gør det, for at opnå en hurtigere varmeføring. Hvilket gør at skiftene er normale i varm tilstand.
En automatgearkasse fra MB er på ingen måde slidt, ved dét kilometertal.
Med Venlig Hilsen
aut/gear driller
2500kr så køre den igen , du skal da ikke have en ny gearkasse heller ikke en ny wandler.
Palle.J
aut -gearkasse
Den tybe gearkasse du køre med , skifter man kun 4liter ved et såkaldt olieskift men du køre stardigvæk med 4liter gammelt olie , da gearkassen indholder ca 8liter , alså spildt arbejde.
Nej detsværre er der rigtig mange der får rep deres aut/gearkasse til rigtig mange penge , som faktisk ikke er nødvendigt ,i tyskland da skyller man hele gearkassen pris ca 250 euro incl olie og så skifter man O ringen på stikket hver gang.
Det at skylle en aut/gearkasse forgår sådan , den bliver tilsluttet en maskine derefter hældes der lidt rensevæske i gearkassen hvor den skal køre ca 10min for at alle aflejringer og slakker løsnes , og tro mig man får en ny gearkasse som skifter som ny igen.
Den maskine som kan skylle og rense en autgearkasse får mercedes i flensborg snart hvis de ikke allerede har fået den , kan kun andbefale folk til at få deres gearkasse skyllet inden man bekoster 15-20000kr i en reperration . http://www.automatikoelwechselsystem.de/home.html Prøv at klik på linket der kan i læse det hele om hvad jeg har prøvet at fortælle om , rigtig god fornøjelse. MVH Palle
Nej detsværre er der rigtig mange der får rep deres aut/gearkasse til rigtig mange penge , som faktisk ikke er nødvendigt ,i tyskland da skyller man hele gearkassen pris ca 250 euro incl olie og så skifter man O ringen på stikket hver gang.
Det at skylle en aut/gearkasse forgår sådan , den bliver tilsluttet en maskine derefter hældes der lidt rensevæske i gearkassen hvor den skal køre ca 10min for at alle aflejringer og slakker løsnes , og tro mig man får en ny gearkasse som skifter som ny igen.
Den maskine som kan skylle og rense en autgearkasse får mercedes i flensborg snart hvis de ikke allerede har fået den , kan kun andbefale folk til at få deres gearkasse skyllet inden man bekoster 15-20000kr i en reperration . http://www.automatikoelwechselsystem.de/home.html Prøv at klik på linket der kan i læse det hele om hvad jeg har prøvet at fortælle om , rigtig god fornøjelse. MVH Palle
Palle.J
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn