Side 1 af 2

W210 320cdi år 2000 ryger voldsom

: 26. jan 2009, 23:26
af Administrator
Hej min 320cdi år 2000 ryger voldsom når man køre og gir den gas (sort), vad kan det være galt?

: 26. jan 2009, 23:28
af Administrator
Hvæser den også? evt revnet turbo slange...

: 26. jan 2009, 23:42
af Administrator
Den hvæser ikke. Kan det skylles luftfilter?

: 27. jan 2009, 17:05
af Administrator
Ak ja, eller defekt indsugningsmanifoldkanalfrakobling :!:
:lol: :lol: :lol:

: 27. jan 2009, 19:43
af Administrator
Hvor sider Indsugningsmanifoldkanalfrakobling ? hvordan kan jeg se om den er defekt

Mvh Søkær

: 27. jan 2009, 21:36
af Administrator
Systemet består af nogle spjælde trukket af en stangsystemet med stellermotor som sidder på hver anden indsugningkanal på indsugningsmanifolden tæt på topstykket...

Hvis du piller motorafdækningerne af, kan man forholdvis nemt kontrollere på en 320'er.
Lad motor køre driftsvarm. Giv stødvis gas og se om stangsystemet bevæger sig...

: 27. jan 2009, 22:02
af Administrator
Har fundet fejlen min inter kuller er flæget ca.10cm ind mod vand køler.

Jeg har så et andet problem mine dyser, de sejler i diesel og det bobler ved 3 stk. er det så kun flame ringene der skal skiftes? det er ikke rørene eller forskruningerne diesel kommer fra.

: 27. jan 2009, 22:08
af Administrator
:roll: hvis din intercooler er flækket.... så må den da have hvæsset som gal :lol: ....

Ang. boblende dyser... fix dieselolie lækagen først, derefter kontrollere evt kompressionslækage pga trætte flameskiver...

: 27. jan 2009, 22:15
af Administrator
Kan diesel skylles en flæget dyse eller kan det komme fra utætte flameskiver?

: 27. jan 2009, 22:25
af Administrator
Utæt retursystem = diesel spild.

Utæt flammeskive = røg og slagger rundt om dyser.

Revnet dyse = har ikke set det endu :wink:

: 27. jan 2009, 22:35
af Administrator
TAK

: 28. jan 2009, 19:20
af Administrator
CDI skrev:Utæt retursystem = diesel spild.

Utæt flammeskive = røg og slagger rundt om dyser.

Revnet dyse = har ikke set det endu :wink:
Nu var jeg så uheldig at knækket et plast T kryds på returen. så idag har jeg fået en ny returslange ved Hessel, men den er med metalkryds. og nu står ventildækslet fuld af diesel efter en lille tur, men jeg kan sgu ikke se hvor det kommer fra. Burde det ikke passe sammen med de gamle dyser, nu hvor det er originalt udfra stelnr? Og når motoren kører fint uden rørg, så KAN det vel kun komme fra returen..... eller hvad??

: 28. jan 2009, 20:48
af Administrator
Du bliver nødt til at rense området og bagefter starte motor og se hvor der er utæt...

: 28. jan 2009, 23:16
af Administrator
Min har også fået de nye metalkryds, men jeg kan damprense toppen, så den er helt ren og så køre pænt. så kommer der ingen diesel, men så hvis jeg køre til den, så skal jeg love for den gir diesel så det løber af toppen. Men jeg kan ikke se hvor det kommer fra.

: 29. jan 2009, 02:06
af Administrator
Måske løs gevindtap på dyse til røret fra rail. Eller dårlig omløber på rør fra rail.