W211 Retrofit Command NTG 2.5

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

W211 Retrofit Command NTG 2.5

Indlæg af Administrator »

Hej, er der nogen der har prøvet/fået sat den nye Command NTG 2.5 i en W211 ? I øjeblikket er der en Audio 20 med indbygget kassetteafspiller og 6 cd skifter bag panelet lige nedenunder.

Så vidt jeg kan forstå er installationen meget afh. af om man har en AGW i bagagerummet, så alle kabler skal trækkes der over. Men nogle modeller har ikke AGW (jeg tror ikke jeg har), og så burdet det være meget lettere.

Der er skrevet en del om det på udenlandske sites, men jeg kan ikke rigtigt blive klog på det...
http://www.benzworld.org/forums/audio-t ... 009-a.html
http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... 2-5-a.html

Af hvad jeg kan læse mig frem til vil det kunne lade sig gøre ved:
- at finde en NTG 2.5
- bestille et kabelset fra www.kabeldaviko.de
- ned til MB og få dem til at sætte tlf og nav op med "STAR" computeren.

/Thomas
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Kassette afspiller + AGW

Enkelt cd-afspiller - AGW

Audio 50 + AGW

Comand + AGW
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

CDI skrev:Kassette afspiller + AGW

Enkelt cd-afspiller - AGW

Audio 50 + AGW

Comand + AGW
Damn, så skal jeg have trukket det lange kabel :(
Kender du nogen "eksperter" i hovedstadsområdet der evt. kan sætte det i?
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Har ikke prøvet det MEN det er ikke bare lige..... MOST-ringen (lysleder) skal også flyttes rundt hvis du har telefon, cd-veksler, osv
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Der er ikke telefon eller andet fancy. Kun den 6cd veksler der sidder bag det lille panel umiddelbart under radioen.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Var lige inde på www.kabeldaviko.de og det ser lovende ud med kabelsættet. Så er det ikke så slemt...

Hvis jeg var dig, ville jeg bruge den orginale GPS antenne på taget HVIS der har siddet en taxa antenne...

Eller GPS antennen til biler med panorama-soltag hvor selve antennen er limet uden på toppen af bagruden :roll:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Lille fodnote... 211'erne med NTG 2,5 er skuffen lige under bortfaldet dvs den kører ikke op og ned...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

CDI skrev:Lille fodnote... 211'erne med NTG 2,5 er skuffen lige under bortfaldet dvs den kører ikke op og ned...
OK, men der skal jo heller ikke nogen CD-er der ind mere, der kan være 6 i NTG 2,5.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Dem uden veksler, kører panelet op/ned hvor der er en aflægningsrum....
nkrk
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. mar 2009, 18:22
Geografisk sted: Midtjylland

command

Indlæg af nkrk »

Det kan sagtens monteres og det er så let at du selv kan gøre det.
Jeg købte en command i England og selv uden de store håndværkererfaringer monterede jeg det hele selv.
Fordelen ved den med Harddisk NTG 2.5 er at du er fri for at trække nye kabler gennem kabinen da højtallertilslutninger mv. tilsluttes der.

mikrofon, bluetooth og GPS kan købes ved det tidligere nævnt link. Ligeledes kan adapterstikket fra Audio 20 til command 2.5 (husk at tjekke du får FMantenneadapteren med.

PS: mit anlæg virker perfekt og det er ikke nødvendig at køre den forbi et aut. værksted eller få den indstillet gennem nogen STAR computer

mvh. Niels
TKJDK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14. maj 2009, 21:21

Re: command

Indlæg af TKJDK »

nkrk skrev: Fordelen ved den med Harddisk NTG 2.5 er at du er fri for at trække nye kabler gennem kabinen da højtallertilslutninger mv. tilsluttes der.
Men så havde du oprindeligt Audio 20 uden kasettebånd - ikke?
Hvis man har den med kasettebånd i enheden, og CD-veksleren bag panalet nedenunder skal der trækkes nye kabler til bagagerummet :(

/Thomas
nkrk
Indlæg: 16
Tilmeldt: 5. mar 2009, 18:22
Geografisk sted: Midtjylland

NGT

Indlæg af nkrk »

Ja jeg havde den med cd afspiller. Ved ikke om der skal trækkes kabler til bagagerummet for den model med cassette.

mvh.
Niels
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: NGT

Indlæg af CDI »

nkrk skrev:Ja jeg havde den med cd afspiller. Ved ikke om der skal trækkes kabler til bagagerummet for den model med cassette.

mvh.
Niels
..alt andet end enkelt cd-afspilleren skal man trække kabler til v.bagskærm der hvor AGW sidder.
eaglehead
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23. jul 2012, 22:32

Re: W211 Retrofit Command NTG 2.5

Indlæg af eaglehead »

hvad skal der til for at afspille fra usb .Bilen er en mb 280 cdi v6 fra 05 er med stor command med dvd
Besvar