Side 1 af 1
270 CDI
: 24. feb 2009, 19:34
af Administrator
I tomgang "vælter" den mell. 800/ 600 omdr. med mellemrum, den gør det slet ikke fra iskold til 3-5 min. efter, men herefter starter det.
Ingen problemer ved kørsel.
Forskellige værksteder siger der ikke er målbare fejl ?? - nogen ideer ????[/b]
270 CDI
: 25. feb 2009, 23:13
af Administrator
Luftmassemåler! Haft samme fejl, på flere biler (C220, V220, ML400 CDI, Sprinter 160) Luftmassemåler!
Allan
: 28. feb 2009, 16:46
af Administrator
Det ser ud som om du har ret, har lige skiftet LMM og problemet er næsten helt væk

: 3. mar 2009, 21:29
af BWJ
Arhh, var lige hurtig nok, sagen er faktisk uændret.
Har vi andre gode ideer ?????
: 10. mar 2009, 19:37
af Stern
Hej,
Det første du skal tjekke er, at du skal pille turboslangen af i højre side, og lyse ind i blandingshuset ved indsugningdsmanifoldet. Hvis dette er kokset til, skal bladningshuset skrues af og renses.
Hvis der ikke sker nogen ændring, skal motorstyreenheden opdateres med nyt software. Dette gøres via SCN-inkodning via MB-online (tester), hvilket kun dit værksted kan gøre.
: 11. mar 2009, 20:32
af BWJ
Hej Stern.
Det prøves snarest, jeg vender tilbage.
: 15. mar 2009, 20:54
af BWJ
Så er der kikket på manifolden, den er MEGET tilsodet så der overvejes nok en ny, fremfor rensning.
: 29. apr 2009, 18:50
af BWJ
Stadig bøvl, nu er manifol og egr ventil skiftet, dyserne tjekket og ligger indenfor tilladelige tolerancer i tryk, men den vælter stadig i tomgang som tidligere beskrevet, - er der nogle guldkorn fra jer ??
OBD-tuning
: 29. apr 2009, 19:01
af heine
Hejsa
Er der nogle af jer der har erfaring med OBD-tuning ?
Bilen er en 220 cdi fra 2006 ny model,
: 1. maj 2009, 16:19
af CDI
BWJ skrev:Stadig bøvl, nu er manifol og egr ventil skiftet, dyserne tjekket og ligger indenfor tilladelige tolerancer i tryk, men den vælter stadig i tomgang som tidligere beskrevet, - er der nogle guldkorn fra jer ??
Hvis vi snakker om 270 motor i 210'er eller 203,er.....
Der er svingninger i railtrykket, dette skyldes som regel: højtrykpumpen eller railtrykregulatorventil.
Tror man kan få repsæt til railtrykregulatorventilen bestående af en teflon og gummipakning. Prøv det først. Billigt og hurtigt forsøg...
: 14. maj 2009, 20:23
af BWJ
Fejlen fundet:
Jeg skiftede brændstoffilteret, og O-ringen i filterdækslet (rør til pumpen), så den må have trukket falsk luft ét af stederne.
