Fartpilot slår fra ved hastighed over 110 km/t!

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent Enevoldsen

Indlæg af Bent Enevoldsen »

Hej!

Jeg har en Mercedes E220 CDI aut fra 2000. Når jeg kører over 110 km/t og slår fartpiloten til, så går der ikke ret længe før den slår den fra igen, dette kan jeg gøre et par gange, og derefter vil den ikke koble til igen, før jeg har haft bilen slukket.

Jeg har hørt, at det kan være noget med hjulomdrejninger, men bare ikke hos mig, da alle dæk lige er skiftet, og det må derfor formodes, at alle hjul er lige store og køre det samme antal omdrejninger. Problemet var også før jeg skiftede dæk.

Hvad kan der være galt, er der nogen der ved det, da Mercedes værkstedet indtil nu ikke har kunnet finde ud af det.

På forhånd tak for et svar.

Bent Enevoldsen
Senest rettet af Bent Enevoldsen 10. mar 2009, 20:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Jan-DK
Geografisk sted: Hvalsø

Indlæg af Jan-DK »

Og du er sikker på at der ikke er slået den der hastigheds begrænser til som man kan hvis man køre med vinter dæk.
Stern

Indlæg af Stern »

Hej,

Du skal starte med at skifte din stoplyskontakt. Det vil koste dig ca. 300 kr. Den har indvirkning på både fartpilot, ESP og BAS.
Med Venlig Hilsen
Bent Enevoldsen

Tak for svar!

Jeg har ikke er slået en hastigheds begrænser til, da jeg ikke er klar over, hvad det er, og jeg kører ikke med vinterdæk.

Stoplyskontakten er skiftet, netop fordi ABS, ESP og BAS lyste engang imellem. Dette problem er ophørt efter at kontakten er skiftet.

Bent
Stern

Indlæg af Stern »

Lyser advarselstrekanten gul, når det sker?
Med Venlig Hilsen
Bent Enevoldsen

Nej der er intet der lyser. Det er også forskelligt, hvor hurtig den slår fra. Nogle gange eftet 1 - 2 km andre gange føst efter 10 - 20 km.
Stern

Indlæg af Stern »

Mit umiddelbare gæt ville være at din farpilotarm har en defekt. Dette skal dog testes via en køretur (med tester koblet på).
Med Venlig Hilsen
bylle
Geografisk sted: århus

Indlæg af bylle »

hej bent bor du tæt ved århus for jeg kender et værksted jeg kun har haft gode oplevelser med
Bent Enevoldsen

Nej jeg bor ved Esbjerg.

Bent
Besvar