Motor gik ned i Tyskland

Alt vedrørende teknik
Besvar
RStampe
Geografisk sted: Tårnby

Motor gik ned i Tyskland

Indlæg af RStampe »

HEJ!
For en lille måned siden købte jeg en super dejlig mercedes E 320 cdi st.car fra 1999 kørt 430.000 km, og en uge senere kørte jeg så afsted på skiferie i den. Det var sgu for lækkert at flyde ned gennem Tyskland og videre til Østrig, men efter 14 super dage i sneen skulle jeg så hjem igen, og det gik også fint indtil ca. 250 km fra grænsen til DK. Så begyndte den at lave nogle meget mærkelige banke lyde fra motoren, så jeg selvfølgelig fløj ind i nødsporet, og så holdt jeg der. Jeg fik fat i SOS vejhjælp, og der kom en mekaniker med et fejeblad. Han bad mig om at prøve at starte den hvorefter han hurtigt bad mig om at slukke igen fordi han mente at der var røget et stempel eller at det havde sat sig fast, og jeg som er tømrer har ikke så meget forstand på motorer, så jeg spurgte hvad det indebar, og han sagde at det højst sandsynligt var en ny motor der skulle til. Den er nu undervejs fra Tyskland til Danmark, og i mellemtiden har jeg snakket med nogle mekanikere blandt andre Gørløse Autoimport (værkstedet) for at høre hvad en ny ombytter vil løbe op i, men det svar jeg fik var at det kunne han næsten ikke tro på, da han har lavet mercedes i mange år og aldrig hørt om at et stempel som skulle ha sat sig, så nu går jeg og krydser fingre for at jeg kan slippe noget billigere end en ny motor.
Mit spørgsmål er: er der nogle herinde der har hørt noget lignende? og i værste fald hvad kan man få en ombytter motor monteret for?
CDI

Indlæg af CDI »

Jeg tror den har revet stempel/cylinder måske enda smidt eller smeltet stempelet da den banker.

Hvis der vælter vand og olie fra den, så er den sikker R.I.P

Jeg har set en del 613 motorer (320CDI) som har revet stempel og cylinder nr.1...

Du beøhver ikke købe en ny motor hvis du finder en brugt.
RStampe

Indlæg af RStampe »

Men den har hverken smidt vand eller olie?
Brugeravatar
Jan-DK
Geografisk sted: Hvalsø

Indlæg af Jan-DK »

Var der olie nok på den inden du kørte til Østrig.
Jeg har en gang haft en bil fra "værkstedet" inde ved mig som klagede over at olielampen lyste og der var han lige kommet der fra.
Nå, ind over graven og kikke på olien og der var IKKE noget på pinden.
Ned under bilen og kikke, :shock: bundproppen sad i to rynker.
Og olien dryppede fra den. Den blev spændt fast og olie hældt på.
5,5 L. Og der kunne så vidt jeg kan huske være 6,5 L på i alt.
Han kom lige fra en service eftersyn inc. olie og filter.
Dette ligger ca. 4 år tilbage. og bilen var en gammel 250D.

Han ville ikke tilbage der til.
RStampe

Indlæg af RStampe »

Nå, lige en update.

De har lige ringet fra værkstedet, efter at have kigget på den, og de siger at der er gået 4 dysser, og at dieselen lugter mærkeligt, så om jeg ikke var kommet til at fylde benzin på bilen i stedet for diesel?
Vi var 3 i bilen og en der hedder Jesper fyldte på sidst, så ham har jeg lige ringet til for at høre om han stadig har kvitteringen fra den tankstation, så jeg kan se om han har betalt for diesel eller benzin.
Har han fyldt benzin på den går hans ansvarsforsikring ind og dækker skaden, så nu render jeg rundt med krydsede fingre for at han har kvitteringen og at der står benzin på den.
Fortsættelse følger.
På forhånd tak for buddene på hvad det kunne være.
RStampe

Indlæg af RStampe »

Øv, han har lige ringet, der står desværre diesel på kvitteringen, så den har ikke fået benzin.
Nu må jeg vente på at værkstedet får dieselprøven tilbage fra analysering, for de sagde at den så alt for klar ud og slet ikke lugtede af diesel.
nogen bud på hvad det ellers kan være der er gået galt med dysserne?
Eva

Indlæg af Eva »

RStampe skrev:Øv, han har lige ringet, der står desværre diesel på kvitteringen, så den har ikke fået benzin.
Nu må jeg vente på at værkstedet får dieselprøven tilbage fra analysering, for de sagde at den så alt for klar ud og slet ikke lugtede af diesel.
nogen bud på hvad det ellers kan være der er gået galt med dysserne?
Få fat i den kvittering :wink:

Hvis det viser sig der er fyldt benzin på, selv om der står diesel på kvitteringen, eller der er noget forkert ved dieselolien, så er der måske sket en fejl på tankstationen, at der er fyldt noget forkert på deres tankanlæg, og så er de erstatningspligtige....men uden kvitering har du ingen chancer for at gå videre med sagen.

Hvor langt kørte du efter påfyldning, før der blev problemer......hvis der er fyldt benzin på, vil du ikke være kommet ret langt før det kan høres, er mit gæt.
Mvh Eva
RStampe

Indlæg af RStampe »

Vi blev enige om at fylde den, selvom den var over halv fuld, for så kunne vi nå resten af vejen uden flere stop, så det har jo været godt blandet med dieselen hvis det virkelig er benzin der er kommet på. Men vi nåede at køre ca. 15 minutter før den gik ned.
Eva

Indlæg af Eva »

RStampe skrev:Vi blev enige om at fylde den, selvom den var over halv fuld, for så kunne vi nå resten af vejen uden flere stop, så det har jo været godt blandet med dieselen hvis det virkelig er benzin der er kommet på. Men vi nåede at køre ca. 15 minutter før den gik ned.
Så tyder det sgu også på, det er fordi der er fyldt noget forkert på.
Mvh Eva
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Hvad var dommen ??
RStampe

Indlæg af RStampe »

Dommen: den sureste af dem alle. Jeg blev nødt til at ofre knap 70.000kr. på en ny brugt motor kørt ca 100.000km. Men nu kører dem igen som en drøm.
De kunne ikke finde fejlen på den gamle motor, og jeg skulle selv betale for at de skulle bruge 3 dage på at skille den ad, det gad jeg ikke betale for , så det blev en anden motor. De målte og målte på den, uden held, kun at 4 af dysserne var smadrede. [/list]
Besvar