Side 1 af 1

W210 300td nedkølning

: 24. mar 2009, 22:00
af WIND
Bilen har normal temp på 80-85 grader ved under 100 km/t.

Men ved blot få km over 100 km/t falder kølevands temp til 50 grader.

Termostaten er skiftet. Så den burde vel ikke lukke vandet til køl før de 85 grader er nået.

: 24. mar 2009, 22:02
af CDI
Viscosekobligen på ventilatorvingen hænger måske.

: 24. mar 2009, 22:10
af WIND
Vil det sige viskosen skal skiftet fordi den kører hele tiden ? . Er det nødvendigt at afmont køler for at tage vingen af ?

: 24. mar 2009, 22:17
af CDI
Viscosekoblingen er styret både af temp. og omdrejninger. Hvis den hænger og lyder som en Volvo 240, så køler den for meget ved høje omdrejninger.

http://www.w124performance.com/service/ ... 5660HB.pdf

: 24. mar 2009, 22:29
af WIND
:) :) Ved heldigvis ikke hvordan en volvo240 lyder... Men kan godt følge sammenhængen temp/omdr.. Er det vandpumpen kobling/vinge er forbundet med ?

: 24. mar 2009, 22:47
af CDI
WIND skrev::) :) Ved heldigvis ikke hvordan en volvo240 lyder... Men kan godt følge sammenhængen temp/omdr.. Er det vandpumpen kobling/vinge er forbundet med ?
Jep....

: 26. mar 2009, 18:08
af WIND
Viskosen er skiftet... men det hjalp ikke.

Er der flere muligheder ?? eller skal den til ophug :)

: 26. mar 2009, 18:42
af CDI
:? :? :? så er jeg stået af....

: 26. mar 2009, 19:04
af WIND
Sidder der kun en termostat ???

Har lige været ude at køre en tur.. Det røret i højre sides top er varmt og det nederste i venstre side bund hvor termostaten sidder iskoldt ( set forfra bilen)

Troede egentlig det skulle være omvendt.. eller hvad.

: 26. mar 2009, 19:17
af CDI
Det passer, ligesom radiatoren i hjemmet, varm i toppen og kold i bunden.

: 26. mar 2009, 19:34
af WIND
Okay. Så må jeg jo glæde mig over ikke at have en vg. der koger over :? .

Ved du hvor føler til den indv. temp indikator sidder ??.

: 26. mar 2009, 20:26
af CDI
På topstykket, tæt på oliefilterkonsol, 4-polet...

: 26. mar 2009, 20:32
af WIND
Tak for svarende. :D -