Side 1 af 1
W210 300td nedkølning
: 24. mar 2009, 22:00
af WIND
Bilen har normal temp på 80-85 grader ved under 100 km/t.
Men ved blot få km over 100 km/t falder kølevands temp til 50 grader.
Termostaten er skiftet. Så den burde vel ikke lukke vandet til køl før de 85 grader er nået.
: 24. mar 2009, 22:02
af CDI
Viscosekobligen på ventilatorvingen hænger måske.
: 24. mar 2009, 22:10
af WIND
Vil det sige viskosen skal skiftet fordi den kører hele tiden ? . Er det nødvendigt at afmont køler for at tage vingen af ?
: 24. mar 2009, 22:17
af CDI
Viscosekoblingen er styret både af temp. og omdrejninger. Hvis den hænger og lyder som en Volvo 240, så køler den for meget ved høje omdrejninger.
http://www.w124performance.com/service/ ... 5660HB.pdf
: 24. mar 2009, 22:29
af WIND

Ved heldigvis ikke hvordan en volvo240 lyder... Men kan godt følge sammenhængen temp/omdr.. Er det vandpumpen kobling/vinge er forbundet med ?
: 24. mar 2009, 22:47
af CDI
WIND skrev:

Ved heldigvis ikke hvordan en volvo240 lyder... Men kan godt følge sammenhængen temp/omdr.. Er det vandpumpen kobling/vinge er forbundet med ?
Jep....
: 26. mar 2009, 18:08
af WIND
Viskosen er skiftet... men det hjalp ikke.
Er der flere muligheder ?? eller skal den til ophug

: 26. mar 2009, 18:42
af CDI
: 26. mar 2009, 19:04
af WIND
Sidder der kun en termostat ???
Har lige været ude at køre en tur.. Det røret i højre sides top er varmt og det nederste i venstre side bund hvor termostaten sidder iskoldt ( set forfra bilen)
Troede egentlig det skulle være omvendt.. eller hvad.
: 26. mar 2009, 19:17
af CDI
Det passer, ligesom radiatoren i hjemmet, varm i toppen og kold i bunden.
: 26. mar 2009, 19:34
af WIND
Okay. Så må jeg jo glæde mig over ikke at have en vg. der koger over

.
Ved du hvor føler til den indv. temp indikator sidder ??.
: 26. mar 2009, 20:26
af CDI
På topstykket, tæt på oliefilterkonsol, 4-polet...
: 26. mar 2009, 20:32
af WIND
Tak for svarende.

-