Hej.
Min bil er begyndt med at rumle (uden at det mærkes i rattet) ved 70-90 km/t.
Lyden kommer fra bagpartiet, men forsvinder når man accelerer videre op i fart.
Har selv mistænkt baghjulslejrene, men kan det ellers være andet?
Kan man teste ved at tjekke for slør i hjulet, hvis lejet er røget (som man gør på forhjulene)???
Skal man have en presse for at skifte baghjulslejre og noget man bør være obs på?
Rumlen ved 70-90 km/t
Hvis du har mulighed for det, så prøv først at sætte andre dæk på. Det kan sagtens være dem, som giver rumlen.
Du kan godt have støjende (defekte) lejer uden at der er slør i dem.
Et værksted vil kunne finde fejlen, ved at køre hvert hjul op i fart med en speciel maskine til det.(Kan ikke huske hvad den hedder)
Du kan godt have støjende (defekte) lejer uden at der er slør i dem.
Et værksted vil kunne finde fejlen, ved at køre hvert hjul op i fart med en speciel maskine til det.(Kan ikke huske hvad den hedder)
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Rumlen ved 70-90 kmt.
Min SLK fra 1997 havde samme brummen og jeg mistænkte straks hardiskiven som sidder lige før differentialet. Den er af gummi som efter mere end ti års brug undertiden bliver hårdere. Jeg skiftede hardiskiven og samtidig justerede differentialet så det flugtede bedre med kadanakslen. Resultat: Brummen er væk.
Hvis du ikke er god mekanikker vil jeg ikke anbefale at du selv udfører opgaven men søger erfaren hjælp. En ny orginal hardiskive er ikke særlig dyr. Langt billigere end nye dæk og udskiftning af hjullejer.
Mvh.
Hvis du ikke er god mekanikker vil jeg ikke anbefale at du selv udfører opgaven men søger erfaren hjælp. En ny orginal hardiskive er ikke særlig dyr. Langt billigere end nye dæk og udskiftning af hjullejer.
Mvh.
Re: Rumlen ved 70-90 km/t
Hej
Du skal prøve at køre fra side til side hvis det stoper når du gør det er det et leje..
Du skal prøve at køre fra side til side hvis det stoper når du gør det er det et leje..
Fikret skrev:Hej.
Min bil er begyndt med at rumle (uden at det mærkes i rattet) ved 70-90 km/t.
Lyden kommer fra bagpartiet, men forsvinder når man accelerer videre op i fart.
Har selv mistænkt baghjulslejrene, men kan det ellers være andet?
Kan man teste ved at tjekke for slør i hjulet, hvis lejet er røget (som man gør på forhjulene)???
Skal man have en presse for at skifte baghjulslejre og noget man bør være obs på?
Prøv at se om dette kunne være en mulighed.
viewtopic.php?t=1596
viewtopic.php?t=1596