Vito 120

Alt vedrørende teknik
Besvar
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

....hmm... hvis speeder-potentiometer-enheden er udskiftet og det har ikke hjulpet, burde man evt. måle ledningerne fra speeder til motorstyreenhed, evt. software opdatere motorstyreenheden hvis der er noget nuere til din bil, og det sidste må næsten være ny motorstyreenhed.

Der er stadig garanti på bilen, så værkstedet må bare hente hjælp fra service afdelingen.

Der sidder ikke noget chiptuning på den vel :!:
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Det der kan kokse er udstødningstilbageføringsventil, hvis dette var tilfældet ville den rykke ved kørsel og sikkert huske fejlkode....
Den har også en drosselspjæld som folk kan kalde for gasspjæld, den arbejder sammen med udstødningstilbageføringsventilen...
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

tømreren skrev:Gad vide om det måske kan være det 'drosselspjæld'..... Jeg har også fået skiftet udstødningstilbageføringsventilen. Heller ikke dette afhjalp problemet....
Disse drosselspjælde fejler sjældent noget og hvis der er noget, kommer der en fejlkode...
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

...lyder måske lidt åndsvagt men du bruger kun højre foden altså ikke betjener bremse med venstre fod og gas med højre!!! har set nogle gøre det og det kan lave lort i den....

....hmmm... mon stoplyskontakten hænger!!!!
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

stoplyskontakten er opbygget i 2 kredse. Selvom lyser virker er det ikke sikkert at det andet arbejder korrekt!
Dette opleves tit og ofte på faceliftet 211'er dog lyser ESP lampen for fejl.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Det er slet ikke sikkert... Vito og 211 er vidt forskellige i el-systemet. Men en ukorrekt virkende stoplyskontakt er en mulighed.
F.eks... hvis man kører med h.fod på speeder og træder lille smule på bremsen med v.fod, slår den automatisk gassen fra. Men jeg har ikke stødt på en bil som laver denne fejl som din!!! Så det med kontakten er bare en vildt gæt..
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

tømreren skrev:Den anordning med at den automatisk gasser ned hvis man træder på bremsen kender jeg til. Men det er ikke på sammen måde. Den gasser ikke ned, den gasser meget svagt op...

Nå, jeg må vist insistere på at få chef teknikeren fra Munchen til at se på den....
Munchen!!!! det jo BMW :lol: :lol: :lol:
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Vito 120

Indlæg af tømreren »

Den forsinkede speederrespons er jeg sidenhen blevet informeret om, skyldes regenerering af partikelfilteret. Når den regenererer bruger den ekstra energi på dette og det udmønter sig i mindre energi til acceleration.
Tømreren.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar