chiptuning

Alt vedrørende teknik
Besvar
lundsgaard
Indlæg: 99
Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56

chiptuning

Indlæg af lundsgaard »

hvis der skal hentes mere saft ud af en 300TD fra 98 med en halv mill. på uret, og måske samtidig pyntes lidt på økønomien, ved alm. kørsel, hvad skal man så vælge..?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Vi havde en e290td som vi chippede med en Sanco chip, man kan roligt sige at det vækkede bjørnen, væsentligt bedre moment og meget mere villig når speederen blev rørt, i vores tilfælde kunne vi opnå en gennemsnitlig brændstofbesparelse på 20-22% ved "morfarkørsel", til gengæld kunne vi ikke få øje på et merforbrug ved mere rask kørsel, så vi har været meget tilfredse.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: chiptuning

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hej . Jeg overvejer at sætte netop den omtalte chip på min e 290 td. er det nemt at sætte chippen i ell kræver det ekspertviden:o

Mvh Martin
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: chiptuning

Indlæg af BWJ »

Arhh, ikke ekspert viden, men hvis du har svært ved at koge æg uden at brænde dem på, skal du nok ikke rode med det :D :D
Det er af med dækslet over styreenheden, fat i stikket til styringen og finde de rigtige ledninger (3 stk. tror jeg det var) afisolere et lille stykke på hver og lodde (3) ledninger på.
Der skal IKKE klippes ledninger over.
ZOOM ZOOM.
Besvar