Ved start med kold motor varierer omdrejningstallet som om man "pumper" med speederen. Sættes den i "D" går motoren jævn, men med for høj hastighed. Gode tips søges.
MVH Bjarne
W 108, 280 SE 3,5 V8 tomgang
W 108, 280 SE 3,5 V8 tomgang
Senest rettet af bjarne 5. aug 2009, 22:26, rettet i alt 2 gange.
Re: W 108 tomgang
Hej jeg skal prøve og se om jeg har noget liggende i vores gemmer om bilen og motoren. Men skal lige have og vide hvilken motor der er i. Havde du skrevet W 108 og så de næste 3 cifre så ved man jo hvad det er for en. Daimlerbjarne skrev:Ved start med kold motor varierer omdrejningstallet som om man "pumper" med speederen. Sættes den i "D" går motoren jævn, men med for høj hastighed. Gode tips søges.
MVH Bjarne
Re: W 108 tomgang
Tak for dit svar.Daimler skrev:Hej jeg skal prøve og se om jeg har noget liggende i vores gemmer om bilen og motoren. Men skal lige have og vide hvilken motor der er i. Havde du skrevet W 108 og så de næste 3 cifre så ved man jo hvad det er for en. Daimlerbjarne skrev:Ved start med kold motor varierer omdrejningstallet som om man "pumper" med speederen. Sættes den i "D" går motoren jævn, men med for høj hastighed. Gode tips søges.
MVH Bjarne
Motoren er 3,5 V8 og stelnr: 10805712004681 årg. 72
Håber det kan hjælpe.
Re: W 108, 280 SE 3,5 V8 tomgang
Lyder som min, når den står for med for mager benzin/luft blanding. Til højre, fremme på blokken sidder regulerings-skruen til den sekundære luft-indsugning. Prøv at sæt den gradvist ned..... MEN husk udgangs-punktet hvis det alligevel ikke er den rigtige løsning 

Stolt 280SE 3.5 ejer