Partikelfilter

Alt vedrørende teknik
Besvar
ha
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:58

Partikelfilter

Indlæg af ha »

Hej
Som jeg har forstået regeringens afgiftspolitik, vil bilister, som købte en fuldt lovlig diesel-personbil med dieselmotor uden partikelfilter for få år siden, fra nytår skulle betale en strafafgift på 1.000 kr. om året :cry: . Det gælder alle diesel-personbiler med op til 9 sæder uanset alder.

Er der mulighed for at eftermontere en partikelfilter på en W210 E220 CDI fra 2000 (145 hk) og beholde motoreffekten :?:
Og i givet fald hvad vil det koste?
Helge
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Den siddende regering er ganske enkelt rablende sindssyge !! :cry:
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Det er ikke bare liiige at eftermonter sådan en fætter. Der sidder et hav af ekstra følere osv på de biler som kører med en DPF. Og 210'eren blev aldrig fremstillet med DPF som gør det endnu mer vanskeligt.

Og hvis nu man skulle kunne eftermontere denne, vil det sikkert koste små 10.000kr! dvs du skal køre mindst 10år UDEN bøvl med din eftermonteret DPF før det kan betale sig!!!!

Og forresten er det endnu en svinestreg af det danske regering mod bilisterne. Og det er sikkert hip som hap om det er blå eller rød blok som sidder på taburaten. Mangler statskassen penge, hæves div. afgifter på autosektoren (inkl. bøde takster!),

Vi betaler for 3 biler men for kun 1 som ikke må bruges :?
henrik s
Indlæg: 9
Tilmeldt: 2. mar 2009, 22:43

hvornår

Indlæg af henrik s »

fik MB partikkelfiltre (Fra hvilken årgang?)
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Det kom sent på det danske marked dog har alle modeler mere eller mindre haft det sidste 2-2½år.

Tyskland kørte med det 1.gang på 211'eren 280CDI OM 648 (række 6) som var en lappe løsning/afløser for den støjende 270CDI OM 647 (række5).
Og lidt efter havde alle tyske 220CDI OM646 (række4) også DPF.
Mener dog ikke at 320CDI OM 648 (række6) nogensinde fik DPF.
ha
Indlæg: 75
Tilmeldt: 10. mar 2009, 21:58

Indlæg af ha »

CDI skrev:Det kom sent på det danske marked dog har alle modeler mere eller mindre haft det sidste 2-2½år.

Tyskland kørte med det 1.gang på 211'eren 280CDI OM 648 (række 6) som var en lappe løsning/afløser for den støjende 270CDI OM 647 (række5).
Og lidt efter havde alle tyske 220CDI OM646 (række4) også DPF.
Mener dog ikke at 320CDI OM 648 (række6) nogensinde fik DPF.
Problemet er også, at hvis du ikke får det monteret er bilen usælgelig til en rimelig pris, så det er ikke bare en snæver økonomisk beregning i forhold til antal år man vil have bilen, men også om man vil kunne sælge den eller køre den til skrot.
Jeg kan godt have forståelse for en afgiftspolitik i grøn retning, men det er uforskammet at gøre det med tilbagevirkende kraft.
Og forøvrigt er denne afgift skruet helt forkert sammen. Det giver ikke en grønnere trafik, da mange netop vælger at betale de 1000 kr/år.
Mvh
Helge
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

OG, der er lige mindst én ting de kloge hoveder har glemt, hvad med tilskudsvarmen på de fleste dieselbiler (et lille sodende oliefyr) det er umuligt at forsyne et sådant med partikelfilter, nææe der er bare en afgift der skal kompensere for skattestoppet, da de ved at de færreste vil skyde 15-20000 i bilen til partikelfilter, flere dieselguruer er enige om at det er tvivlsomt om eftermonteret filter vil fungere optimalt.
Samtidig skal man ikke glemme regenerering af filter hvert 2-4 år til ca 3000 kr.
Det næste bliver sikkert filter på alm. oliefyr, brændeovne, fyrfadslys. :roll:
Besvar