Side 1 af 1
Forvarme w211
: 15. sep 2009, 19:14
af mfl
Jeg får ingen spænding ned til gløderørene selvom lampen lyser,

, kan det være relæet ? (hvor er det placeret ??)
Andre foreslag ??
W211 280 CDI V6 10/06
: 16. sep 2009, 10:03
af CDI
Glødesluttrinet på V6'eren er svage. Har skiftet mange.
Sidder under og lidt til venstre for vaccumpumpen.
OBS OBS gløderrørerne som er keramiske, kører med 6Volt!!! så, ikke give dem 12V for at tjekke gennemgang...
: 21. sep 2009, 16:56
af mfl
Jeg har udskiftet omtalte glødesluttrin, alle glødererene er ok men det har ikke ændret koldstarten, skal stadig snurre længe på starteren inden den slår igang

.
Med det nye sluttrin: efter koldstart lyser glødelampe i ca 5 min. Er det en indikation at bilen endnu ikke er driftvarm eller ??
: 23. sep 2009, 16:22
af CDI
hmm.... så skal der tester på, enten mangler den kl.30 eller der er LIN-bus fejl...
: 23. sep 2009, 17:58
af mfl
Der er ingen fejl lagret..... og kl 30 er OK
Kan det ikke været noget diesel der løber retur?? men hvor ??
: 23. sep 2009, 21:23
af CDI
Forvarmer lampen skal lyse når man sætter tænding på alt efter motortemp. og skal slukke efter motorstart. Den må ikke lyse mens motor kører.
Der sidder el-brændstofpumpe i tanken. Selvom det løb retur, pumper den hurtigt tryk op igen.
Du skal sidde med tester og se faktiske værdier under motorstart. F.eks hvor hurtigt den opbygger railtryk, krumtap og knast signal osv.
: 9. nov 2009, 17:17
af mfl
Det var sq 2 gløderør mere der var defekt