Side 1 af 1
sløv i optræk og ryger til tide en del
: 21. sep 2009, 08:40
af tjaf2003
hej jeg har en MB E 220 2.2 cdi aut årg 2000
den er enorm sløv når jeg starter den op og skal bakke ud om morgenen
den nærmest triller ud af båsen selv med speeder nede tager det tid at opnå omdrejninger tilgengæld sænder den en tåge af sort røg ud
når den skal overhale er det lige som at der er en forsinkelse på turbo på ca 5 sek og igen sænder den sort røg ud
lige ledes når den køre meget by kørsel tiltager røg udviklingen
mega pinligt at køre med det
fik af vide for lidt tid siden at den er noget langsommer end en
96 E diesel uden turbo
jeg ved ikke om de to ting røg og at den er sløv hænger sammen
jeg har været på sælgersværksted for at få retted fejlen med røgen
de har skifted noget turbo ,filtre samt en masse andre småting
og generelt set er de meget kombetente inden for mercedes biler
det er ikke fordi de ikke har gjort et godt forsøg på at udbedre fejlen
men lige dette problem er ikke fundet årsag til endnu
men nu skal den afsted igen for at se om det kan udbedres.
nogen der har en ide om hvad det nærmere kan være
mvh frank
: 21. sep 2009, 11:30
af d639mh
Revnet intercooler, revnet airintake (sidder i mellem venstre ladeluftslange og turbo), revnet ladeluftslanger. Hvæser den ??
Har haft samme problem. Her skiftede jeg alle 3 ladeluftslanger. Ved gennemgang efter afmontering viste det sig at de havde små flænger alle 3 som kun var synlige hvis man vred lidt i dem. Ud over dette havde mit airintake små flænger som gjorde at ladeluftslange kun lige akurat hang fast. Ved afmontering (det er i øvrigt i plast) viste det sig at det var flækket på et område der kun kunne ses når det var afmonteret. Det koster 455 kr. hos Mercedes og leveres med clips og pakning monteret. sidder fast med 3 bolte og tager ca. 10 minutter at skifte. Da jeg havde skiftet disse ting, så var der igen tryk på med det samme ved koldstart samt efter ca. 50 km kørsel var den sorte røg væk.
: 21. sep 2009, 15:51
af tjaf2003
til d639mh tak for svar..
hvæser ;O) det har den gjort men gør det ikke mere efter den fik ny turbo intercooler (den havde noget revne)
airintake og ladeluftslanger
det vil jeg forslå at mekanikeren kikker nærmere på når den skal på værksted i morgen
super tak for hjælpen ;O)
: 21. sep 2009, 21:12
af d639mh
Det var så lidt Frank - håber at det løser det for dig - det gjorde det for mig, og det er ikke længere pinligt at kører bykørelse eller for den sags skyld motorvejskørelse i dagslys
Mvh
Michael
E220 Cdi årgang 2001
lampe for gløderørene
: 22. sep 2009, 22:01
af ha
hej
W210 e 220 cdi årg 2000
Når jeg sætter tænding på slukker lampen for gløderørerne efter få sekunder - motoren starter fint, men efter kort tid tænder lampen for gløderørene igen for senere at slukke.
Efter at have kørt med det en stykke tid er alt normalt igen!!
Kan gløderørerne bliver i orden igen af sig selv eller kan det skyldes noget andet?
Mvh
: 23. sep 2009, 13:43
af tjaf2003
nå så er lille bil taged til skjern igen på værkstedet
mekaniker siger at airintaker er skifted forige gang den var på besøg
så håber den driller ham i morgen tidlig så han kan se problemet ;O)
slangerne har jeg nævnt som mulig emne for problemerne
men lad os nu se om det bliver ordnet denne gang
ellers køre jeg til mercedes i esbjerg og sender regningen (kviteringen)
til ide biler
: 23. sep 2009, 16:27
af CDI
Hvis indsugningssiden er tæt, luftmassemåler ok, indsugningkanalfrakobling kører..... kan det sagtens være slidte dyser!!!
: 5. okt 2009, 21:33
af tjaf2003
hej og tak til alle med gode mulige svar ;O)
jeg har nu endelig fåed en bil hjem der kan køre jubii
men må sige at det med at give 6 mdr 100% garenti på bil ved handel
og holde det er virkelig noget ide biler i skjern sætter en ære i
tror de fleste andre havde opgivet for længe siden
men nej mekanikker ville ikke have hængende på sig at der var en mercedes der kom fra dem der ikke var i orden eller ikke kunde blive i orden super kunde politik .
nå nu til det alvorlige det jeg kan huske der er blevet gjort ved denne bil på garentien er ikke småting ...
styre bære kuler, bremser, arme og bøsninger i bag, turbointercooler trykslanger 2xdysser, air indteker luft og dieselfilter ,føde rør samt nogle andre småting....
den seneste fejl hvor den manglet trækkraft og røg var ikke såen lige at finde det kunde mærkes men ikke ses på måleinstromenter heller ikke hos mercedes hvor de fik den extra set igennem hmm hvad kunde det være jo mekanniker havde jo skifted dysser en gang men af en eller anden grund virket de ikke optimal så han prøvet med et nyt sæt og vupti nu virket det bare ,,,,den gik fra 0 til 100 på 24 sek før og nu 0 til 100 på 12 sek super dejligt
det var hvad det endte med en rigtig velkørende bil