Side 1 af 1

W210 - Dårlig tomgang

: 5. okt 2009, 21:47
af Flemming 11
Jeg har en 220 CDI w210 årgang 99. Er der nogen som kan hjælpe mig?

Når jeg starter min bil om morgenen er det ligesom den står motoren køre ujævnt, som om den ikke ved hvad den skal og omdrejningstælleren står og køre op og ned mellem 600 og 800 omdrejninger i 20 sekunder, hvorefter det stopper mere eller mindre. Men når bilen er varm og jeg køre i konstant fart, kan jeg mærke at den slår lidt i omdrejningerne og trækker ujævnt.
Ved krafttig accelration ryger (sort røg) den i ca. 10 sekunder.
Derudover kan jeg høre at der en "lok-lok" lyd ved converteren, som jeg ikke kan lokalisere.

Den har fået ny luftmassemåler, trykregulator til EGR ventil, dysser, indsugningsregulator, termostat (vand).

Mvh Flemming

: 6. okt 2009, 16:35
af CDI
Afmonter railtrykregulatoren som sidder bagerst mod torpedopladen på railen. Se om teflon- og o-ringen er intakte, mener man kan købe det som rep.sæt...

: 6. okt 2009, 18:14
af Flemming 11
Tak, jeg prøver lige at se på det. Men som jeg forstår dig er det COMMONRAIL VENTILEN du mener? Den sidder i enden af railrøret op imod forruden. Så vender jeg lige tilbage når jeg har tjekket det.

: 6. okt 2009, 18:18
af Flemming 11
Men jeg har også den "lok-lok" lyd ved converteren, som jeg ikke kan lokalisere. Har du også et bud på det?

: 6. okt 2009, 19:04
af CDI
....måske er flexpladen revnet. For at være 100% sikker, skal kassen ned og pladen skal kontrolleres for revner. Hvis det er denne og det bliver rigtig slemt, ryger gearkassepumpen og converter og nogle gange hele gearkassen.

: 6. okt 2009, 19:04
af CDI
Flemming 11 skrev:Tak, jeg prøver lige at se på det. Men som jeg forstår dig er det COMMONRAIL VENTILEN du mener? Den sidder i enden af railrøret op imod forruden. Så vender jeg lige tilbage når jeg har tjekket det.
Jep...

: 7. okt 2009, 06:52
af Flemming 11
Jeg takker mange gange. Jeg har selv haft tanke. Så der er ikke andret end at tage gaerkassen af.

: 12. okt 2009, 07:46
af Flemming 11
Jeg takker mange gange, jeg købte en ny commonrail ventil og det fungerede perfekt. Også har jeg taget gearkassen af, og fandt ud af at flexpladen manglede to tænder og var lidt skæv. Så nu venter jeg på flexpladen, også burde der ikke være flere problemer.

Prisoplysning: ventil 1500 kr, ny flexplade til converter 2775 kr begge priser er ink. moms

W210 Dårlig tomgang

: 14. nov 2009, 21:23
af SLKkompressor
Servicemeddelelse: Reparationssæt til railregulatorventilen, O ring og teflon ring, er lagervare i hvert fald hos min MB forhandler til ca. en hund.