Side 1 af 1
w211 hylende servo
: 4. nov 2009, 23:36
af Søren E
Hej alle
Her er problemet:
Min e270 w211 hyler fra servoen (det er jeg da ret sikker på det er) når jeg svinger og accellererer friskt til fra stilstand. Det er sjovt nok mest, når jeg svinger til venstre. Herefter bliver den hylende lyd ved lidt endnu(dog ikke så højt) og stopper efter ca. 10 sekunders kørsel lige ud.
Der er servoolie nok på.
Jeg har hørt et rygte om, at det kunne skyldes gamle/slidte slanger fra pumpe/reservoir - har det mon noget på sig??
Er der nogen der har oplevet noget lignende som er frisk på en ekspertudtalelse??
Tak
Søren
Re: w211 hylende servo
: 6. nov 2009, 12:36
af Søren E
Allright - det behøver ikke at være en ekspertudtalelse
Hvis man har et bud på, hvad det kan være, så sig venligst frem!
Søren
Re: w211 hylende servo
: 6. nov 2009, 15:36
af Jan-DK
Søren E skrev:Hej alle
Her er problemet:
Min e270 w211 hyler fra servoen (det er jeg da ret sikker på det er) når jeg svinger og accellererer friskt til fra stilstand. Det er sjovt nok mest, når jeg svinger til venstre. Herefter bliver den hylende lyd ved lidt endnu(dog ikke så højt) og stopper efter ca. 10 sekunders kørsel lige ud.
Der er servoolie nok på.
Jeg har hørt et rygte om, at det kunne skyldes gamle/slidte slanger fra pumpe/reservoir - har det mon noget på sig??
Er der nogen der har oplevet noget lignende som er frisk på en ekspertudtalelse??
Tak
Søren
Et eller andet sted vil det jo lyde mærkeligt at det mest skulle komme ved venstre sving og ikke så meget fra højre sving.
Og den med slanger har jeg ikke hørt før. Heller ikke fra andre bil mærker.
Hvis du nu bare holder stille og drejer fra den ene side til den anden:
Hyler den så også.
Re: w211 hylende servo
: 6. nov 2009, 16:27
af Søren E
Jeg erfarer, at hyleriet opstår som følge af ratudslag og forøgede motoromdrejninger så som ved accelleration - så måske er det mere udtalt ved venstresving, da det i sagens natur giver mulighed for en lidt friskere igangsætning, når man skal til venstre ud på en vej=fladere sving.
Den hyler ikke ved stilstand... og alligevel jo, - hvis jeg standser umiddelbart efter, at jeg har fremprovokeret hyleriet og drejer på rattet, så gør den. Men får den så lov at stå i tomgang i et lille stykke tid, så er det pist væk.
Hvor gammel skal servovæske være, før det skal skiftes? Og hvad er symptomerne herpå?
Søren
: 6. nov 2009, 19:58
af Godsvig
Nu står der ikke hvor gammel bilen er, men på de første årgange blev der skiftet en del servopumper pga. piveri/knurrrelyd fra servopumpen.
W211 hylende servo
: 7. nov 2009, 20:41
af SLKkompressor
Det lyder som om remmen glider på servopumpens remhjul ved belastning.Inden eventuel udskiftning af dyre komponenter ville jeg kigge på ventilatorremmen, remstrammeren og eventuelt remhjulet på pumpen.
: 7. nov 2009, 20:46
af Godsvig
Er der forskel på støjen med AC tændt eller slukket

: 7. nov 2009, 23:21
af Søren E
Godsvig skrev:Er der forskel på støjen med AC tændt eller slukket

Det vil jeg finde ud af
- også om det skulle være remmen
Søren
: 14. nov 2009, 09:21
af Søren E
Hvad er symptomerne på en slidt og udtjent servopumpe?? Er det mon bare den, der skal udskiftes?
Søren
: 14. nov 2009, 21:41
af Godsvig
Søren E skrev:Hvad er symptomerne på en slidt og udtjent servopumpe?? Er det mon bare den, der skal udskiftes?
Søren
Symptomet er mange gange det at den knurrer når du feks. holder i tomgang og drejer rattet.
Re: w211 hylende servo
: 16. apr 2012, 12:15
af ldamkjar
Hejsa
Jeg vil bare gerne takke ham der skrev "Det lyder som om remmen glider på servopumpens remhjul ved belastning.Inden eventuel udskiftning af dyre komponenter ville jeg ....".
Jeg var SÅ tæt på at skifte servopumpen på min E220 W211 2003 men så dette indlæg og skiftede de dele i stedet for. Det kostede ca 2500 inkl arbejdsløn OG VIRKEDE (en ny pumpe koster ca 5000) - TAK !!!
Lars