Side 1 af 1

neddroslede motorer

: 9. dec 2009, 19:58
af gullov
Hej

Jeg har et spørgsmål?
Den jeg har, er en US. (WDB107045) 380SL 1984.(116.962 motor)
Jeg er godt klar over at katalysator tag nogle HK.
Men ved i ellers hvor forskel er på disse motorer.


Hilsen Finn G.

Re: neddroslede motorer

: 10. dec 2009, 00:14
af mogens
Hej,
Der er forskel på det der hedder Verdichtung,-Hvad det er, ved jeg ikke helt præcis.
En Tysker 380sl - 204hk - Verdickung=9,4:1
En USA 380sl - 155hk - Verdickung=8,0:1

Jeg tror det har noget med slaglængden at gøre, men som sagt er jeg ikke helt sikker?

Hilsen Mogens

Re: neddroslede motorer

: 10. dec 2009, 09:25
af Bri_jac
Var der ikke noget med at disse USA motorer blev neddroslet pga. luftforurenings krav fra Californien - så mon ikke det er noget recirkulation af udstødningsasserne- eller husker jeg helt forkert

Re: neddroslede motorer

: 10. dec 2009, 17:48
af CDI
Verdichtung er kompression... ud fra dine data så har usa modellen lavere kompressionsforhold.

Re: neddroslede motorer

: 11. dec 2009, 18:02
af gullov
Nu har jeg været rundt på nettet.

Boring x slaglængde, er på U.S.A modet det samme som på e u.


116 010 3821 topstykke u s / e u

116 030 3320 plejlstang u s / e u

116 050 0326 VENTIL IND u s / eu
Er det samme.
Med hensyn til KNASTAKSEL så er jeg ikke sikke på hvad for en der passer til u s / e u.


Men Stemple er måske ikke de samme, boring er den samme.

Så kompressor må ligge i stempel udformning. 9,4: 1 EU / U.S.A 8,3: 1

Er der nogle der kan sige mig om det er rigtig.
Er der nogle der kan skaffe et billede af de stempler.

Et kammeratlig Hilsen
Finn G