Hej.
Jeg er den lykkelige ejer af en Pagode 250, der normalt kører fortrinlig.
For nylig opdagede jeg at den pludselig var begyndt at spilde MEGET olie, og ved nærmere undersøgelse viste det sig at komme fra indsprøjtningspumpen. Indsprøjtningspumpen bliver simpelt hen fyldt med motorolie, så olien kom ud af påfyldningsproppen på denne.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, og evt. har et forslag til, hvad det kan være og hvordan det kan løses.
mvh
Preben
Indsprøjtningspumpe
Re: Indsprøjtningspumpe
Frithjof skrev:Hej.
Jeg er den lykkelige ejer af en Pagode 250, der normalt kører fortrinlig.
For nylig opdagede jeg at den pludselig var begyndt at spilde MEGET olie, og ved nærmere undersøgelse viste det sig at komme fra indsprøjtningspumpen. Indsprøjtningspumpen bliver simpelt hen fyldt med motorolie, så olien kom ud af påfyldningsproppen på denne.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, og evt. har et forslag til, hvad det kan være og hvordan det kan løses.
mvh
Preben
Hej!! Sådan som jeg huske de pumper når man kontrolerer olie, så tar man den lille prop til en 14mm top ud, så hælder man olie på indtil, at der render ren olie ud. Men du har det problem at pumpen blir fyldt med olie. Har været inde og se på pumpen i reservedels kataloget, og er kommet frem til ,at det må være pakdåsen i forenden af pumpen der er kaput så motor olien bliver presset ind i pumpen, det er mit bud. Daimler

Hej.
Tak for dit indlæg, jeg vil prøve at skifte denne pakdåse.
Hilsen
Frithjof
Hilsen
Frithjof
Hej!! Nu ved jeg ikke om du er mekaniker , men du skal lige have pumpen afmont. Så det er ikke bare lige men du kan få nogen tips ved mig, hvis du selv går igang, og jeg kan også give dig reservedelsnr. på de dele du skal bruge.Frithjof skrev:Hej.
Hilsen
Frithjof

Hilsen daimler!! på søndag 47 år som mercedes skruer

Tusinde tak, det vil jeg meget gerne benytte mig af. Jeg er uddannet som automekaniker, men har ikke arbejdet med biler siden 73, undtagen min egen bil, så der mangler lidt erfaring i forhold til dine 47 år, og tillykke med dagen i dag, men synes ellers det er interessant, hvis jeg selv kan lave det.
Du kan evt. mail dit tlf. til mig, så kan jeg ringe dig op, og også gerne hvad tidspunkt der er bedst at ringe på.
Min mail adresse er: preben.f.jensen@post.tele.dk
Hilsen
Frithjof
Du kan evt. mail dit tlf. til mig, så kan jeg ringe dig op, og også gerne hvad tidspunkt der er bedst at ringe på.
Min mail adresse er: preben.f.jensen@post.tele.dk
Hilsen
Frithjof