Et spørgsmål om sædevarme

Alt vedrørende teknik
Besvar
klp29

Et spørgsmål om sædevarme

Indlæg af klp29 »

Hej

Jeg har købt en brugt E220er fra 2002 og har et spørgsmål om sædevarmen.

Kan det passe at den kun varmer i ryglænet og ikke på den del af sæddet, man sidder på?
d639mh
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Et spørgsmål om sædevarme

Indlæg af d639mh »

Niks!! Den skal også varme numsen. Og på trin 2 (hvor begge røde lamper lyser i kontakten) skal den blive så varm at man næsten bliver dårlig.
Mvh

Michael

E220 CDI 2001
klp29

Indlæg af klp29 »

Tusind tak for hurtigt svar :)

Vi købte E220eren i lørdags efter en prøvekørsel. Vi kom fra en Porsche Cayenne, hvor der er fra 1-5 varmetrin og trin 3 er faktisk "brænde måsen af"-niveau.

Derfor bemærkede vi straks at sæderne i E220eren ikke blev varme (nok).

Vi konfronterede forhandleren med det og han sagde at "det er fordi læder tager længere tid om at blive varm", hvilket jeg afviste som forklaring.

Nu har vi kørt i bilen en uges tid og kan konstatere, at hvis jeg kører ca. en halv time og tænder den på "varme niveau 2" hver gang den springer over på 1 (som jeg kan forstå er normalt at den gør?) så bliver ryggen sådan .... lunken og sædet er kold (ud over den varme man afgiver fra kroppen).
d639mh
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af d639mh »

Forklaringen om læderet er sludder som du også selv siger :)

Jeg har en e55 AMG komfortkabine i min med læder. Det tager ca. 1 min så kan du mærke varmen, og 2-3 minutter senere bliver sædet så varmt at det næsten bliver ubehageligt, og det er selv om jeg pt. om morgenen er monteret med en tyk læderjakke som også dækker min bagdel. Og om det er en kabine som min eller en standard læderkabine er ligegyldigt den opvarmer på samme måde.
klp29

Indlæg af klp29 »

Super - tak for info :)
SLKkompressor
Geografisk sted: Midtfyn

Indlæg af SLKkompressor »

Du skal teste om der er spænding til varmen i sædet ved at måle på ledningerne under sædet med tændt sædevarme. Hvis der er strøm uden varme er der sandsynligvis brækket en ledning og du må til lommerne. En polsterkyndig kan afmontere varmen i sædet og montere et nyt fra MB forhandleren. Ikke specielt dyrt. CHECK DOG FØRST ALLE FORBINDELSER UNDER SÆDET!!
STELC

Indlæg af STELC »

min e320 fra 2007 har samme problem i føresædet, altså ingen værme i siddefladen.
Jeg har tjekket stikket under sædet, og forsyningen deler sig ud til hhv. ryg og numse. Så hvis ryggen virker er forsyning ok.
Jeg kan ikke få stikkene af der hvor de forgrner sig, så indtil videre har jeg givet op.
Jeg har målt følgende: trin 1 = 5V, trin 2 = 8,5V og trin 3 = 12V.

Overvejer om jeg tør demontere sædet - det er fyldt med motorer, luft til komfortsædet, airbags osv...

Håber at nogen kommer med løsningen :-).
Besvar