Side 1 af 1
Glødelampe lyser
: 16. jan 2010, 12:35
af d639mh
Min w210 220 cdi 2001 har et lille problem. Når jeg sætter tændning på lyser glødelampen et kort øjeblik og slukker (det er som det skal være). Når den så er startet op så tænder glødelampen igen. Kør 5-6 minutter og så går den ud igen. Hvad kan det skyldes ??
Re: Glødelampe lyser
: 16. jan 2010, 13:35
af gutman
det er en fejl indikator på at der er fejl på dit forvarmer system ( mit gæt er 1 eller flere gløderør der er defekt )
Re: Glødelampe lyser
: 16. jan 2010, 22:05
af tariqauto
det er en gløderør der er defekt dvs den er langsommer til at blive varm i forhold til de andre derfor lyser den bagefter det ka også være mere end 1
du ka tjekke det ved at tag en polsøger ,finde forvamerrælet der sidderi h-side når du står og kiker ned i motorrummet,tag dækslet af forvameren iden er der en stor stik det stik tager du fra forvameren og i forvameren er der en 6mm møtrik på den monter du polsøgeren med klemme og det stik du har pillet af på f-varmer ,hvis du ser grundigt efter efter på stikker står de 1-2-3-4 det er gløderør række,tag polsøgeren og stik den en efter en og den der lyser i polsøger lampen virker og den der ik lyser virker ikke .
mvh mercedesspecialisten
Re: Glødelampe lyser
: 16. jan 2010, 22:16
af d639mh
Det er noget rigtig møg at skifte gløderør på sådan en er det ikke ???
Havde en c250td hvor man skræmte mig ved at fortælle at jeg kunne smadre topstykket - er det sandt ??
Re: Glødelampe lyser
: 17. jan 2010, 13:31
af ha
d639mh skrev:Min w210 220 cdi 2001 har et lille problem. Når jeg sætter tændning på lyser glødelampen et kort øjeblik og slukker (det er som det skal være). Når den så er startet op så tænder glødelampen igen. Kør 5-6 minutter og så går den ud igen. Hvad kan det skyldes ??
Jeg har haft samme problem tidligere, men problemet forsvandt igen. Min mekaniker sagde, at gløderørtet har været kokset til. Det er jo generelt en problemstilling ved dieselmotoren og ikke mindst i denne tid, hvor den ikke får "spark"
Mvh
Re: Glødelampe lyser
: 30. jan 2010, 19:22
af ha
tariqauto skrev:det er en gløderør der er defekt dvs den er langsommer til at blive varm i forhold til de andre derfor lyser den bagefter det ka også være mere end 1
du ka tjekke det ved at tag en polsøger ,finde forvamerrælet der sidderi h-side når du står og kiker ned i motorrummet,tag dækslet af forvameren iden er der en stor stik det stik tager du fra forvameren og i forvameren er der en 6mm møtrik på den monter du polsøgeren med klemme og det stik du har pillet af på f-varmer ,hvis du ser grundigt efter efter på stikker står de 1-2-3-4 det er gløderør række,tag polsøgeren og stik den en efter en og den der lyser i polsøger lampen virker og den der ik lyser virker ikke .
mvh mercedesspecialisten
Hej
har gjort det - nr 4 er det galt med.
Kan man selv uden specialværktøg skifte det og er der ting man skal være opmærksom på?
Mvh
Helge
Re: Glødelampe lyser
: 30. jan 2010, 20:53
af tariqauto
når du skifter et g-rør skal du altid kører motoren grundigt varm da g-røret sidder i topstykket og når topstykket er lavet af almilium er er det en kæmpe fordel at topstykket er varmt da almilium udvider sig når det er varmt og det er nemmer at skrue den ud af toppen ,du ka også lade motoren køre mens du skruer den ud da røret vil få ekstra presse fra bunden og det gør det nemmer men husk lige at når over halvdelen er skruet ud så sluk da motoren ellers flyver den op pga trykket og brug endelig en ekstra lang forlænger til skrællen da den maksimale skrrue kraft vil lægge sig ved g-røret og husk at når du begynder at skrue den ud og den har løsnet sig så skrue en halvomgang ud og en lille smule modsat for så ødelægger du ikke gevindet .
mvh mercedesspecialisten
Re: Glødelampe lyser
: 31. jan 2010, 15:59
af ha
tariqauto skrev:når du skifter et g-rør skal du altid kører motoren grundigt varm da g-røret sidder i topstykket og når topstykket er lavet af almilium er er det en kæmpe fordel at topstykket er varmt da almilium udvider sig når det er varmt og det er nemmer at skrue den ud af toppen ,du ka også lade motoren køre mens du skruer den ud da røret vil få ekstra presse fra bunden og det gør det nemmer men husk lige at når over halvdelen er skruet ud så sluk da motoren ellers flyver den op pga trykket og brug endelig en ekstra lang forlænger til skrællen da den maksimale skrrue kraft vil lægge sig ved g-røret og husk at når du begynder at skrue den ud og den har løsnet sig så skrue en halvomgang ud og en lille smule modsat for så ødelægger du ikke gevindet .
mvh mercedesspecialisten
Hej
Tak for rådgivningen.
Der skal så ikke bruges en specialnøgle, men en almindelig topnøgle?
MVH