oliefyr på w210 320cdi

Alt vedrørende teknik
Besvar
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af bylle »

Er der nogen der ved hvornår et oliefyr skal starte på en 320 cdi fra 2000 w210. jeg har ingen ur i eller noget, den er helt standart.

Af hvad jeg ved skal motoren være under +70 grader og ude temperaturen være under + 7 grader så skulle den starte.

men nu har jeg fået noget andet at vide af ham der har prøvet at lave den. det er at motoren skal være i - grader før den startet. og hvis du har timer på kan den starte ved 5 + grader. det vil sige hvis motoren har været startet og er + 5 grader og man slukker den og starter den igen så vil fyret ikke staret. virker meget ulogisk for mig......

håber der er en der ved hvornår den skal starte?????
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af bylle »

det står da i manualen he he he :-)

udetemperatur skal være under +8 grader og kølemiddelstemperaturen skal være under 70 grader så starter den
W210.217
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. nov 2010, 21:33

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af W210.217 »

Aha, så skal jeg vist have skiftet min termostat.

Jeg har nemlig lagt mærke til at viseren i instrumentet ikke længere kommer op på 80 grader og at oliefyret kører selv efter lange ture. Desuden bruger den mere diesel end normalt.

Kan det være andre defekter der fremkalder ovenstående?
elite-tag
Indlæg: 40
Tilmeldt: 17. aug 2010, 13:35
Geografisk sted: HORSENS
Kontakt:

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af elite-tag »

Lytter lidt med, jeg kan heller ikke få temperaturen over de 70 grader.
W210.217
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. nov 2010, 21:33

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af W210.217 »

Har lige bestilt en termostat, og den koster under 200 kroner. :)

http://mbspecialist.dk/mercedes_webcata ... 012000015/


Så det kan vist ikke betale sig at vente for længe på den slags reparetioner.

Skal nok melde tilbage om termometeret kommer over 80 grader.
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af schrøder »

Hej
Jeg har vist samme problem med min
W210.er E220 Cdi Stationcar 1998/705000 km.
Jeg har netop købt en ny termostat hos MB. Den ligner ikke den,om er vist i dit link til Gørløse. Der er åbentbart forskel på termostaterne afhængig af hvilke motorer, der er tale om. Som jeg ser det, er den viste termostat ikke til en 320.er? Hvor sidder termostaten på en 320.er?
Hilsen Schrøder
W210.217
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. nov 2010, 21:33

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af W210.217 »

Hej schrøder.

Jeg kører E290 så beklager at jeg har lagt et link til en anden model.

Men tænker at fejl og årsag er det samme uanset model?

Mon ikke termostaten sidder et sted mellem de store køleslanger?

http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
W210.217
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. nov 2010, 21:33

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af W210.217 »

Så har jeg fået skiftet termostaten og nu fungerer den som den skal.

Termometeret viser mellem 80 og 90 grader og oliefyret kører ikke konstant.

Pris under 1000 kroner 1½ time på værksted.
thøgerchamp
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19. maj 2009, 11:00

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af thøgerchamp »

Er der nogen der ved hvor Termostaten sidder på en W 210 290td 1997 ; har lige prøvet at tage den øverste køleslange af ( den der sider på en studs på motoren og går over øverst til køleren ) og selve studsen tog jeg også af, da jeg troede at det var termostathuset der var nedenunder ,men det var det ikke og nu vil jeg meget gerne vide det med sikkerhed hvor den sidder før jeg prøver igen. Er der nogen der kan hjælpe :D
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af CDI »

Mellem nederste kølerslange og motorblok.
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af schrøder »

Hej igen
Jeg er også igang med at udskifte termostaten på min 210 1998. Jeg er dog lidt bekymret for hvordan jeg løsner ledningen til føleren på termostathuset.
Er der nogen der ved om der skal "løftes op eller trykkes ned"? Er bange for at knække noget ved afmonteringen.
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af CDI »

schrøder skrev:Hej igen
Jeg er også igang med at udskifte termostaten på min 210 1998. Jeg er dog lidt bekymret for hvordan jeg løsner ledningen til føleren på termostathuset.
Er der nogen der ved om der skal "løftes op eller trykkes ned"? Er bange for at knække noget ved afmonteringen.
Nu er denne tråd kørt af sporet med den oprindelige spørgsmål men, hvilken motor har din 210???
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af schrøder »

Hej
Ad tråd der er på afveje er jeg ganske enig med dig. Det er svært at finde svarene når de står under andre emner. Så undskyld for det.
Men tak for din assistance. Min motor er 611.961.
Det er selve ledningstilkoblingen til føleren der er problemet. Jeg kan måske blot benytte den "gamle"?
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af CDI »

Hvis det er det lille sorte stik til temp.føler, skal man forsigtigt vippe med en lille skruetrækker ved selve tappen..... meget forsigtigt...
Det er som regel ikke nok med at trykke på endeaf låsen som er hensigten for at "afsikre" stikken.
schrøder
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. jun 2010, 09:03

Re: oliefyr på w210 320cdi

Indlæg af schrøder »

Hej
Tak for instruktionen. Har fået løsnet stikket og skiftet føleren-håber de er nok. :D
Besvar