Tomgangs problemer i en W126, 280 SE
: 23. jan 2010, 02:40
Jeg har fået problemer med at min 280 SE, w126 ved kold start går ca. 2500 omdr., efterhånden som den bliver varm kan den falde til omkring 1400-1500 omdr. (dog ikke altid).
Jeg har været på værksted med den 3 gange, på 2 forskellige værksteder, hvor den er blevet just. så tændingen står som den skal og CO ligger hvor den skal, og alle 3 gange har tomgangen ligget på ca. 900 omdr., med omgangsskruen skruet helt i bund, når jeg er kørt derfra, men hver gang ræser den afsted igen efter få km.
Begge værksteder har opgivet og det nærmeste jeg er kommet en løsning er, at en af dem sagde, at min indsprøjning nok er slidt op.........
Jeg har i de sidste 6 mdr. arbejdet på, at løfte denne fine gamle Benz op til fordoms glans, med renovering af bagtøjet, en læder kabine fra en donor bil, nye bremser, nye ventilhætter og dyser, skift af vakkum og køle slanger osv, men lysten til at arbejde videre med renoveringen, lider under ikke at kunne finde ud af hvad problemet er!
Er der ikke en eller anden, der kan redde min dag med en ide om, hvad der kan være galt eller om hvor jeg skal lede?
Mvh.
Carsten
Jeg har været på værksted med den 3 gange, på 2 forskellige værksteder, hvor den er blevet just. så tændingen står som den skal og CO ligger hvor den skal, og alle 3 gange har tomgangen ligget på ca. 900 omdr., med omgangsskruen skruet helt i bund, når jeg er kørt derfra, men hver gang ræser den afsted igen efter få km.
Begge værksteder har opgivet og det nærmeste jeg er kommet en løsning er, at en af dem sagde, at min indsprøjning nok er slidt op.........
Jeg har i de sidste 6 mdr. arbejdet på, at løfte denne fine gamle Benz op til fordoms glans, med renovering af bagtøjet, en læder kabine fra en donor bil, nye bremser, nye ventilhætter og dyser, skift af vakkum og køle slanger osv, men lysten til at arbejde videre med renoveringen, lider under ikke at kunne finde ud af hvad problemet er!
Er der ikke en eller anden, der kan redde min dag med en ide om, hvad der kan være galt eller om hvor jeg skal lede?
Mvh.
Carsten