Side 1 af 2

Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 28. jan 2010, 10:56
af Holmegaard
Vedr w210 E220 CDI

Den kører underligt i tomgang.
Når bilen holder i tomgang ruller den i omdr, specielt når den er kold kan den godt gå i stå. Den startet fint igen bagefter.
Når bilen bliver varm er der "ingen" problemer, kun når den holder i D eller R, så ruller den igen, men går ikke i stå. Står den i P eller N er der ingen problemer.
Jeg tror måske den er railtryksføleren der er dårlig, kan det være rigtig??
Har før tænkt på gearkassen/konverteren, men den er vel ligeglad når den står i P eller N

Hilsen Holmegaard

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 28. jan 2010, 15:02
af Karsten
Hej

Det kunne meget godt være den føler der sidder i bagenden (mod torpedo) på rail røret. dem har jeg da skiftet en del af

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 28. jan 2010, 17:03
af tariqauto
det er din konvørder der ik kan klare den belastning den får da olien er tykker -kold og konvørderen har det svært med at cirkuler olien med de tubiner-møller der er i den men når bilen er blevet varm er det meget bedre

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 28. jan 2010, 17:27
af Holmegaard
Det der er underligt er , at den kører op og ned i omdr fra 400 til 1100 omdr med ca. 10 sek. mellemrum.
Er gearkassen belastet når den står i P eller N?? :?:

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 19:20
af tariqauto
den måde din bil opfører sig på kan det muligvis også være din katylistor da den ik ka kom af med udstningsgas .katten kan være faldet sammen

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 19:23
af Holmegaard
Der er lige kommet komplet nyt uds. anlæg på med 2 nye katalysatorer, så den tror jeg ikke på, jeg hælder mest til railtrykssensor, men det ved vi mere om i morgen, da jeg sætter en ny på.
Men tak for dit indlæg.
hilsen Holmegaard

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 19:29
af tariqauto
jeg tror ik på at det er railtryksføler fordi hvis den ik virker ka bilen ik starte da den styre tryk til railen og videre til dyserne men lad os se
mvh mercedesspecialisten

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:18
af Holmegaard
Det kan godt være du har ret, men er der ikke noget med at den dårlig føler (den længst mod torpedopladen) kan give dårlig motorgang??

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:33
af tariqauto
nej det har jeg godt nok ik været ude for i alle de år jeg har været på banen men jeg har været ude for at helt nye dele fra mb ka der være fejl i
mvh mercedesspecialisten

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:41
af Holmegaard
Det "sjove" er bare at det kom efter jeg skiftede gearolie og filter.Jeg kørte 50 km, så begyndte den skille og roligt at rulle.
Jeg ved godt du mener det er konverteren, men det er da underligt :roll:

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:48
af tariqauto
jeg håber der kom det rigtige automatik olie i da du fik skiftet det

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:51
af Holmegaard
kan det virkelig gøre så meget? det er org MB olie, men det er ikke bestilt på stel nr men bare udfra w210, 220 CDI, årg 2000
Har du mulighed for at checke på mandag hvis du får lidt oplysninger?

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:53
af tariqauto
ja sms mig stelnr på 50338891 eller email til mig så ska jeg nok finde ud af det
mvh mercedesspecialisten

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 29. jan 2010, 20:58
af Holmegaard
kanon.
Jeg sender en sms i morgen, da her jeg lige været på værkstedet og set hvad det er for noget olie jeg har fået

Re: Tomgangsproblemer w210 E220 CDI årg:2000

: 9. feb 2010, 20:17
af Holmegaard
Hej

Nu er den også begyndt at den ikke vil trække når den er helt kold. Man kan sagtens give den omdr. når den står i N eller P, men når den er i D eller R sker der ingen ting, vil slet ikke tage gassen, ryger bare lidt sort

Er der nogen der ved om det kan være converteren der er dårlig??
Den har som før beskrevet problemer med at der "trækker for meget" når den holder i tomgang i D eller R

Hvor meget koster en converter mon??