fejlkode p-1664-002

Alt vedrørende teknik
Besvar
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

fejlkode p-1664-002

Indlæg af bylle »

jeg har en mercedes 320cdi fra 2000. jeg har lige fået den testet af hessel. og der er nogle fejl jeg ikke ved hvad de mener med.

p-1664-001 ektra el-varmeapparat generaterbelastningssignal er usandsynligt

p-1664-002 ektra el-varmeapparat enhedsfejl

jeg har også en sensor fejl foran og den sensor den melder fejl på er helt ny og jeg har renset alle stik med wd 40 og trykluft hvad kan det være ????
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: fejlkode p-1664-002

Indlæg af Daimler »

bylle skrev:jeg har en mercedes 320cdi fra 2000. jeg har lige fået den testet af hessel. og der er nogle fejl jeg ikke ved hvad de mener med.

p-1664-001 ektra el-varmeapparat generaterbelastningssignal er usandsynligt

p-1664-002 ektra el-varmeapparat enhedsfejl

jeg har også en sensor fejl foran og den sensor den melder fejl på er helt ny og jeg har renset alle stik med wd 40 og trykluft hvad kan det være ????

Hej bylle!

Det er den elektriske ZUH der er kortsluttet (hjælpe varmer), den sidder i motorrummet h. side under den lille vacum beholder ved siden af kølevandsbeolderen. :wink: Sensor foran, parktronic regner jeg med? Det er nok ledningsnettet der er kaput, men du kan jo måle det igennem stikket til alle sensorer sidder i venstre inderskærm for lige til at klikke af :wink: Hvordan går det forresten med dit projekt olie i dieselolien? :?
Hilsen Daimler!
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: fejlkode p-1664-002

Indlæg af bylle »

jeg har ikke prøvet det jeg tør sq heller ikke desværre :-)

det der med at måle ledningsnettet igennem er det bare at måle gennemgang eller er der en anden måle metode.

hvad gør den hjælpevarmer??
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: fejlkode p-1664-002

Indlæg af Daimler »

bylle skrev:jeg har ikke prøvet det jeg tør sq heller ikke desværre :-)

det der med at måle ledningsnettet igennem er det bare at måle gennemgang eller er der en anden måle metode.

hvad gør den hjælpevarmer??
Mojn bylle!

Med et ohmmeter kan du måle gennemgangen i ledningerne. Du kan jo også styre 12v ind og en prøvelampe i den anden ende til stel.
Hjælpevarmeren hjælper med, at varme bilen hurtigere op, når den er kold. :wink:

Hilsen Daimler!
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: fejlkode p-1664-002

Indlæg af bylle »

ok mange tak

men den der hjælpevarmer der den synes jeg er mystisk he he for der er hjælpefyr i og et ekstra hjælpevarmer, det er vildt nok men det skal da selvfølgelig virke :-) det må jeg have kigget på i weekenden
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: fejlkode p-1664-002

Indlæg af bylle »

jeg har målt ledningerne igennem og det var det foreste ledningsnet det er skiftet og det virker igen meget dejligt :-) og takker
Besvar