ESP defective og glødelampe lyser ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
petmog
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. feb 2010, 13:30

ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af petmog »

Hej,

jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en W211 ( E270 stc. ) efter at have drømt om bilen længe og er derfor ny i forumet :D Her et par dage efter at have kørt bilen hjem, kommer den så med disse fejl ? "ESP defective" og en glødelampe der ganske vist slukker efter opstart, men dukker op ret hurtigt herefter. Ærgeligt...
Jeg fik ellers tjekket bilen på autoriseret værksted inden handlen, men her dukkede ingen af disse fejl op ? Bilen er netop blevet monteret med vinterdæk, og fejlen med ESP var der ikke under de 2 testkørsler jeg havde i bilen ( da var den monteret med sommerdæk ). Er der nogen der kender symptomerne og ved havd der skal skiftes/laves ?
/peter
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af gutman »

det med at din glødelampe lyser efter start er en fejl melding på dine gløderør 1 eller flere er def ..
petmog
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. feb 2010, 13:30

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af petmog »

OK - tak for hurtigt svar :-)

er det noget der er farligt at køre med indtil jeg kan få tid på et værksted ? Ved du/I om det er noget der er dyrt at skifte ?

pft.

/peter
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af gutman »

selve gløde rør koster ikke det vilde ca 200 kr stk men de kan godt drille lidt med at få dem ud
gutman
Indlæg: 214
Tilmeldt: 10. dec 2009, 13:06
Geografisk sted: skibby

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af gutman »

nej der sker ikke noget ved det den forvarmer bare ikke på den cylinder den er def på jeg har snart kørt hele vinteren med en def
petmog
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21. feb 2010, 13:30

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af petmog »

OK - igen tak for hurtigt svar...

Nogle ideer mht. problemet med ESP ?
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af Bri_jac »

petmog skrev:Bilen er netop blevet monteret med vinterdæk, og fejlen med ESP var der ikke under de 2 testkørsler jeg havde i bilen ( da var den monteret med sommerdæk ). Er der nogen der kender symptomerne og ved havd der skal skiftes/laves ?
/peter
Er der ikke noget med hvis størrelsen på alle 4 dæk er forskellig, kan ESP ikke finde ud af det - prøv at montere dine sommerdæk igen, bare for at se om ESP virker igen efter dækskift
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Motby
Indlæg: 31
Tilmeldt: 27. nov 2009, 16:04

Re: ESP defective og glødelampe lyser ?

Indlæg af Motby »

Jeg havde problemer med ESP, BAS m.v. Defektive og fik skiftet kontakten til bremselyset - Ingen problemer siden. M.H.T. gløderør: Få skiftet dem allesammen når du er i gang, det er ikke særligt bekosteligt.
Besvar