Jeg har MB A-class 1,6 benzin fra 1998.
Mit problem er at den er begyndt at gå i stå engang imellem. Den kan køre perfekt i flere dage og så lige pludselig kan den ikke gå i tomgang og har lidt svært ved at trække og dør ved udkobling men køre sådan ok ved normal fart. Og efter en tid så køre den perfekt igen og går fint i tomgang. Nogle bud på hvad det kan være....
A-class 1,6 problem...
Re: A-class 1,6 problem...
Brændstoffilter, skidt i tanken.
Har du haft en tester på den?
AK
Har du haft en tester på den?
AK
C126 The Peak Of Car Evolution
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Hej Madsen!
Hvis du kører en del korte ture kan et bud være at motoren ikke bliver rigtig varm og derved dannes mayonaise i motoren og andre forstyrende urenheder i indsugningen. Men det kan være så meget andet så følg rådet fra AK og få en tester på bilen. Det skal være en tester af god kvalitet f. eks. hos autoriseret MB værkster eller Bosch Service Center. Du kan dog først forsøge om en hurtig tur på motorvej i min. en halv time kan løse dit problem. Hvis du inden turen tilsætter BELL ADD efter brugsanvisningen vil det ikke skade, men måske fjerne sod i indsugningen og vand i benzintanken. Vi kører også en A 160 fra 1998 aut med 175.000 km på bagen og har lige skiftet tætninger på ventilstyrene hvilket var høje tid. Symtom på dårlige tætninger er blålig røg fra udstødning når man slipper gaspedalen og ved nedbremsning og derefter igen træder på spideren. Det viser en tester ikke. Lad os se hvad du kommer frem til. Mvh SLKkompressor
Hvis du kører en del korte ture kan et bud være at motoren ikke bliver rigtig varm og derved dannes mayonaise i motoren og andre forstyrende urenheder i indsugningen. Men det kan være så meget andet så følg rådet fra AK og få en tester på bilen. Det skal være en tester af god kvalitet f. eks. hos autoriseret MB værkster eller Bosch Service Center. Du kan dog først forsøge om en hurtig tur på motorvej i min. en halv time kan løse dit problem. Hvis du inden turen tilsætter BELL ADD efter brugsanvisningen vil det ikke skade, men måske fjerne sod i indsugningen og vand i benzintanken. Vi kører også en A 160 fra 1998 aut med 175.000 km på bagen og har lige skiftet tætninger på ventilstyrene hvilket var høje tid. Symtom på dårlige tætninger er blålig røg fra udstødning når man slipper gaspedalen og ved nedbremsning og derefter igen træder på spideren. Det viser en tester ikke. Lad os se hvad du kommer frem til. Mvh SLKkompressor
Jeg har nu kørt en tid uden problemer hvad angår tomgang, men jeg har i dag opdaget at hvis man prøver at holde og så trykke speeder i bund (selvfølig på varme motor) så gå den op på ca. 4000 omdr. og der sætter den ud og hakker i den som om den er omdr begrænst nogle der har et bud på dette problem.
Dette er ikke et problem.Det SKAL den gøre. Den rammer omdr. begrænser med vilje for at skåne maskinen. Prøv at sætte den i gear og begynd at køre. Træd koblingen i bund og prøv at trykke på speeder. Så vil den ikke gøre det og ryge forbi 4000 omdr/min.