Reparation af instrumentbelysning

Alt vedrørende teknik
Besvar
lanker
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. feb 2010, 23:44

Reparation af instrumentbelysning

Indlæg af lanker »

Lyset på skalaerne i kombiinstrumentet (E280 model 211 fra 2004) er gået ud, så man kun kan se viserne på uret, speedometeret og omdrejningstælleren, samt målefelterne for benzin og motortemperatur. Iflg. Daimler skal hele kombiinstrumentet udskiftes, men jeg har set, at Digital Tuning Service i Hannover tilbyder at reparere kombiinstrumenter.
Er der nogen der ved, om der i Danmark, gerne København, findes en tilsvarende reparatør af kombiinstrumenter, så man slipper for at købe et helt nyt (ca. 6.000 inkl. montering)?
Mvh Lars
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: Reparation af instrumentbelysning

Indlæg af bylle »

jeg prøvede at google det der kom det her frem, men prøv at søg lidt eller prøv at ring til dem man kan jo altid sende det til dem :-)

http://www.hv-elektro.dk/index.php?page=speedometer-rep
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: Reparation af instrumentbelysning

Indlæg af Søren E »

Hej

På min tidligere 211'er oplevede jeg nøjagtig det samme. I forbindelse med at batteriet faldt sammen og jeg fik et nyt, virkede alt lys i kombiinstrumentet pludselig igen, så jeg ved ikke, om det var en mulighed lige at tage strømmen på batteriet kortvarigt for at "genstarte" kombiinstrumentet.

Bare en idé

Søren
lanker
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. feb 2010, 23:44

Re: Reparation af instrumentbelysning

Indlæg af lanker »

Hej Søren,
Tak for tippet, som jeg vil prøve. Nu er jeg ikke den store automekaniker/elektriker, så ved du, om det blot er at fjerne ledningen fra batteriet og sætte på igen, eller skal der andet/mere til for at tage strømmen? Vil en sådan afbrydelse resette andre instrumenter, så der derved opstår andre sideeffekter, som siden skal ordnes/justeres?
Skal måske overlade operationen til en autoelektriker, evt. HV-Elektro selv om de ligger lidt langt fra Kbh. (tak for linket).
Mvh Lars
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

Re: Reparation af instrumentbelysning

Indlæg af Søren E »

Jeg vil tro, at man bare tager plus på batteriet, men for en sikkerheds skyld, så spørg et værksted, og ja, det vist rigtigt, at der er ting, der lige skal kalibreres. Det er ESP og vist nok også el-ruderne., men det er vist ret hurtigt overstået, og du kan selv gøre det. Spørg også Mercedesværkstedet om det, og de kan fortælle, hvordan man gør. Jeg fik det forklaret dengang, men har glemt det igen, - for jeg udførte det ikke selv.
Besvar