V6 cdi motor går i nødpogram

Alt vedrørende teknik
Besvar
merced
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. feb 2010, 20:22

V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af merced »

Jeg har med bilen (WDB2110201A94####) inden for det sidste års tid oplevet, at motoren går i nødprogram inden for de første 500 m. Det mest typiske ved fejlens opståen er ved kold start, hvor acceleration foregår langsomt uden høje omdrejninger på motoren. Når jeg så endelig vil accelerere ved at træde hårdt på speederen, så har motoren mistet momentet. Det er ikke værre end jeg kan holde ind til siden, og starte motoren på ny, og så kører motoren som den skal. Motoren har ingen diagnose-fejl. Hvad kan fejlen være?
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af bylle »

det kan måske være din luftmassemåler, min gik også i nødprogram. men min gik i nødprogram ligepludselig og ligepludselig gik ud af nødprogram det kunne den gøre mange gange ved en køretur. så fik jeg skiftet luftmassemåleren den koster ca 300 til min uorg. og det er meget nemt at skifte den selv..
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af Karsten »

Luftmassemåler til en v6 er ikke billig da der skal købes et helt indsugnings rør (ca.2500,00 Kr.)
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af bylle »

kan man ikke finde noget uorg.
merced
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. feb 2010, 20:22

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af merced »

Fejl på luftmassemåleren er jo en sandsynlig mulighed. Luftmassemåleren kan tilsodes, hvis det er tilfældet kan den jo renses. Føleren i luftmassemåleren er lavet af platintråd, kan den renses med hvad som helst?
AkoO
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. mar 2010, 17:34

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af AkoO »

Hej jeg har nøjagtigt samme problem men min gøre det ikk bare ved koldstart men hen ad vejen slår den til og tag ikk mere end ca 3000 omdr. jeg håber at du finder ud af det og kan fortælle mig hvordan du fik løst det.
super-mario
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. mar 2010, 10:52

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af super-mario »

Jeg har en e290 som hele tiden gik i nødprogram når den skulle arbejde.

Ved den ene forlygte var der en vacumslange med en stor revne.

Derudover har jeg skiftet dieselfilter,tilsat servicerens i tanken og givet agr ventilen (indenvendig) en gang motorrens dete hele i samme ombæring.

Nu kører den som en drøm :-)



Mvh. Jan
merced
Indlæg: 8
Tilmeldt: 4. feb 2010, 20:22

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af merced »

I forbindelse med bilen går i nødprogram, har jeg nu set under varmeskjoldet for og kontroller temperaturmåler som sider på slangen, der går fra det ene topdæksel og til indsugnings-siden af turboen, der sad olieslam som selvfølgelig blev fjernet. 2 luftmassemåler som sidder mellem turbo og luftfilte (2 stk.), de var næsten som nye. Pakning mellem luftfiltermanifold og turbo var ikke monteret korrekt, den var både flosset, revnet og kunne trække falsk luft. Den har jeg skiftet (285,- ved Hessel) og ellers sikret mig indsugningssiden er fuldstændig tæt. Trækker indsugningssiden falsk luft vil styrrecomputeren få forkerte informationer, det må være derfor bilen kunne gå i nødprogram en gang i mellem. Jeg har ikke haft fejl på motoren siden.
AkoO
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. mar 2010, 17:34

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af AkoO »

Hej fik du lavet fejlen, så den ikk går i nødpogram.

Det kan være jeg lige os kan gøre det samme på min som diin det kan være det hjælper
Naqsh
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16. jun 2015, 02:31

Re: V6 cdi motor går i nødpogram

Indlæg af Naqsh »

Hej

Jeg havde en C320 v6 motor der også gik på nødprogram, og der var det partikelfilteret der var problemet.
Besvar