Sprinkler

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lobner
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. dec 2009, 23:52

Sprinkler

Indlæg af Lobner »

Hej Venner.

Et lille problem som iriterer en, bilteknisk ignorant: Jeg skal trykke 3 gange på sprinlkler knappen før der ryger vand på ruden. Altid 3 gange aldrig 2 eller 4, altid 3. Men så virker det altså godtnok.

Nogen der har prøvet det og måske kender løsningen?

Thage
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Sprinkler

Indlæg af Daimler »

Hej Thage!

Det er jo nok den lille kontraventil der er utæt, så sprinklervædsken render tilbage i beholderen. Så er det lige hvad er det for et køretøj? :wink:

Hilsen Daimler!
Lobner
Indlæg: 12
Tilmeldt: 28. dec 2009, 23:52

Re: Sprinkler

Indlæg af Lobner »

Hej Daimler.

Ak, ja. Der er jo så mange modeller, men min er en clk 500 w209 fra 03 - på svenske plader heldigvis, ellers skulle man jo handle med samme varer som en vis jetsetkvinde i Danmark, for at få råd.

Det sjove er, at efter de tre tryk giver sprinkleren det vand den skal - indtil næste gang.

Hilsener

Thage
Millhill
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8. jun 2011, 15:40

Re: Sprinkler

Indlæg af Millhill »

Hej Daimler

Det var da sjovt - jeg har eksakt det samme problem :D på min W203.046


Kan du komme det lidt nærmere mht til den kontraventil i.e hvor den sidder om den kan skiftes?
Sidder den nede ved beholderen?

På forhånd mange tak

Millhill



Daimler skrev:Hej Thage!

Det er jo nok den lille kontraventil der er utæt, så sprinklervædsken render tilbage i beholderen. Så er det lige hvad er det for et køretøj? :wink:

Hilsen Daimler!
Thagelobner@mail.dk
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. nov 2010, 12:12

Re: Sprinkler

Indlæg af Thagelobner@mail.dk »

Hej.

Det er vist et gammelt problem, jeg kan ikke huske hvad jeg fik gjort ved det. Jeg tror problemet forsvandt da pumpen blev skiftet pga utæthed.
Siden er Merceren solgt og jeg flyttede hjem til Danmark og kører nu Mazda MX5, jeg skulle vist betale en kvart mill for at få Merceren på Danske plader. Men jeg er stadig glad for at jeg fik lejlighed til at køre en CLK500 i en årrække.

Hyg jer Mercedesfolk

Hilsener

Thage
Besvar