Centrallåse V230

Alt vedrørende teknik
Besvar
Plop
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2010, 20:35

Centrallåse V230

Indlæg af Plop »

Hej alle.

Som jeg kan læse, har andre også haft problemer med at centrallåsene låser op igen af sig selv.
Og andre har, lige som jeg, haft problemet med at de låser, låser op, låser, låser op, og låser igen. (ialt 5 gange)
Jeg har, som andre, mistanke om nogle kontakter i dørene ikke sende det signal der siger at døren er lukket, og derfor lever centralåsene et meget aktivt liv.
Desværre, er der ingen der har skrevet løsningen på det endnu.
Hvilke kontakter er det ? Er det de samme som tænder/slukker loftlyset ?
Hvad med skydedøren i siden, der er 4 kontaktpunkter, hvilker er til centralåse signalet ?
Bør jeg kunne måle en spænding, ved disse kontakter ?
Kan jeg evt. sætte en lus ind på hver kontakt, til jeg finder synderen ?
Erfarringer, tip, triks og diagrammer meget velkomne.

På forhånd tak
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Centrallåse V230

Indlæg af Daimler »

Hej plop!

Det er nok en ledning der er knækket i venstre fordør, der hvor de går ind i døren, et kendt problem :wink:

Hilsen Daimler!
Plop
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2010, 20:35

Re: Centrallåse V230

Indlæg af Plop »

Tak for dit svar.
Hvis en ledning var knækket, ville låsen vel ikke virke ? (altså reagerer på fjernbetjeningen)
Eller er der ledninger til nogle kontakter i dørene, som tjekker om dørene er lukket, uden om de ledninger til centrallåsemotoren ?
Jeg kan låse alle 4 døre ved at sætte nøglen i en dør og låse manuelt, så låser dørene og låser op igen, midt imellem låst og oplåst, klappe jeg nøglen sammen, så låser de, låser op igen, for til sidst at låse. Så er alle 4 dører låst.
Det er ihvertfald ikke pga manglende motion af centrallåsemoterer at det ter sig :lol:
Plop
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2010, 20:35

Re: Centrallåse V230

Indlæg af Plop »

Tjaaa, jeg har stadigt problemet :(
Kunne jeg evt. tage stikket fra en centrallås ad gangen, indtil jeg finder fejlen ?
Hvis motoren ikke "er med" melder den vel heller ikke fejl (gætter jeg på)
Og så alligevel, har jeg en mistanke om at der sidder en kontakt ved hver lås, som sender et signal om at døren er låst, men uafhængigt af selve centrallåsen.
Hvis en af disse kontakter ikke sender signalet tilbage (pga. en defekt kontakt) tror systemet ikke døre er lukket/låst og låser op igen.
Min Lupo, vil f.eks. ikke reagerer på centrallåsen hvis alle dører ikke er helt lukket.
Andre gode tanker og ideer er meget velkomne :D
Velo
Indlæg: 152
Tilmeldt: 24. mar 2011, 21:28

Re: Centrallåse V230

Indlæg af Velo »

Det lyder som en dør et sted der ikke er lukket ordentligt.
Jeg mener dog ikke at knappen er den samme som lyset, men uden at vide har jeg selve låsemekanismen mistænkt.

Min Vito gør det samme hvis en dør ikke er lukket helt i. Så låser den op for at fortælle en dør ikke er lukket ordentligt.
Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig på vej, men prøv at tageeen dør ad gangen og "luk" den helt med en skruetrækker.
Skydedørerne er dog undtaget da disse skal være lukkede for at forbindelsen virker.
Du kan med fordel rense kontakfladerne i skydedørerne med ståluld eller en stålbørste. Det kan sagtens bare være det.
Besvar