Hej
Har netop købt mig en fin brugt Merc CLK430 Coupe. Dejlig vogn, men har et par spørgsmål.
1. Hoppende forhjul.
Når jeg drejer med fuldt ratudslag, føles det som om forhjulene hopper hen over asfalten (nærmest lidt løst i styretøjet). Jeg har pt. monteret 17" orig. AMG fælge med en dækbredde på 235 foran.
Jeg har læst forskellige indlæg rundt omkring på nettet, hvor nogen bla. påstår at det pga. dækbredde på 235. Som de mener skal være 225 for at undgå hopperiet. Men så vidt jeg ved er CLK430 født med 235 foran?
Er der nogen der har erfaringer med dette, og gerne en løsning?
2. Førersæde sidder fast?
Det første jeg plejer at gøre når jeg får en "ny" bil, er at give en ordenlig rengøringstur i kabinen. Gik også fint, indtil jeg kørte førersædet helt tilbage. Nu vil det sgu ikke frem igen. Når jeg trykker på "sæde frem" klikker det i den sorte boks under sædet, men det flytter sig bare ikke?
Nogen ideer, eller er det bare den dyre løsning og en tur ud til Ejner Hessel?
CLK430 Hoppende forhjul?? m.m.
Re: CLK430 Hoppende forhjul?? m.m.
Hoppende dæk..kontroller dit styretøj, specielt styrekugler og stabilisator....Hvis du intet mærker ved normal kørsel, er det ikke dæk.
Sæde: Problemet er vendt før, prøv at give kraftigt træk i sædet fremefter, så skulle sæde-motoren kunne få fat igen.
AK
Sæde: Problemet er vendt før, prøv at give kraftigt træk i sædet fremefter, så skulle sæde-motoren kunne få fat igen.
AK
C126 The Peak Of Car Evolution