startspærre w210

Alt vedrørende teknik
Besvar
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

startspærre w210

Indlæg af Karsten »

Hej!
Jeg har et problem med start spærren på en w210 300D fra 1996, når jeg låser bilen på via fjernbetjeningen låses dørene godt nok op men den aktiverer ikke startspærren, rød/grøn lampe blinker i bakspejl hvis jeg forsøger at starte, jeg har prøvet at kode nøglen ved at rette nøglen mod spejl, trykke 2 gange og derefter sætte nøglen i og drej til stilling 2, det hjælper ikke :( , ekstra nøglen opføre sig på samme måde, hvad kan der være galt?
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: startspærre w210

Indlæg af Daimler »

Karsten skrev:Hej!
Jeg har et problem med start spærren på en w210 300D fra 1996, når jeg låser bilen på via fjernbetjeningen låses dørene godt nok op men den aktiverer ikke startspærren, rød/grøn lampe blinker i bakspejl hvis jeg forsøger at starte, jeg har prøvet at kode nøglen ved at rette nøglen mod spejl, trykke 2 gange og derefter sætte nøglen i og drej til stilling 2, det hjælper ikke :( , ekstra nøglen opføre sig på samme måde, hvad kan der være galt?
Hej Karsten!

Det er sikkeret dit K40 relæ som sidder under dækslet i h.side motorrum, det er det aflange med sikringer i, skru dækslet af 4 skruer reservedelsnr. står på relæet, du kunne også få det ved mig , men jeg har jo ikke dit chnr. :wink:

Hilsen Daimler!
Karsten
Indlæg: 91
Tilmeldt: 16. okt 2009, 06:33

Re: startspærre w210

Indlæg af Karsten »

Hej Daimler!
Tak for svarret, jeg har lige et tillægs spørgsmål.
Det omtalte relæ K40, er det startspærre relæet, og i så fald skal det kodes eller er det lige til at bytte ud.
Hilsen Karsten
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: startspærre w210

Indlæg af Daimler »

Karsten skrev:Hej Daimler!
Tak for svarret, jeg har lige et tillægs spørgsmål.
Det omtalte relæ K40, er det startspærre relæet, og i så fald skal det kodes eller er det lige til at bytte ud.
Hilsen Karsten
Hej Karsten!

Det er bare til at skifte, det er ikke startspærrerelæ, så kein problem bare på med stikkene, jeg er næsten 100 på det er det, har haft en del med det problem. :P

Hilsen Daimler!
lacour
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jan 2011, 16:12

Re: startspærre w210

Indlæg af lacour »

Har samme problem i min W463 G350 TD fra 1996. Har skiftet K40 relæet, men problemet er der stadig :-(

Er der andre muligheder ?
lacour
Indlæg: 8
Tilmeldt: 9. jan 2011, 16:12

Re: startspærre w210

Indlæg af lacour »

HAr ladet mig fortælle det kan være dieselpumpen der laver ballade. Nogen der kan bekræfte dette ?
W210.217
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24. nov 2010, 21:33

Re: startspærre w210

Indlæg af W210.217 »

Jeg har haft et lignende problem på min E290 fra 1996

Jeg købte en ny nøgle og fik den parret med bilen, derefter holdt det op med at blinke.

Den koster cirka 1500 ved mercedes og du skal have pas og kørekort med og reg. attest
Besvar