Fejl program E290

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bo Frank

Fejl program E290

Indlæg af Bo Frank »

Hej

Jeg har en E290 som er gået i fejlprogram, jeg har haft den på mercedes værksted som fortæller at de kan se at den ikke laver ladetryk, en ledning har ikke forbindelse.

De kan ikke sætte tid på hvad omkostningerne vil blive, hvorfor jeg har valgt at stoppe deres forsøg på fejlfindingen.

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen herinde, som har haft samme problem og evt. kan fortælle hvor vi skal starte med at søge?

Med venlig hilsen
Bo
Daimler
Geografisk sted: Haderslev

Re: Fejl program E290

Indlæg af Daimler »

Bo Frank skrev:Hej

Jeg har en E290 som er gået i fejlprogram, jeg har haft den på mercedes værksted som fortæller at de kan se at den ikke laver ladetryk, en ledning har ikke forbindelse.

De kan ikke sætte tid på hvad omkostningerne vil blive, hvorfor jeg har valgt at stoppe deres forsøg på fejlfindingen.

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen herinde, som har haft samme problem og evt. kan fortælle hvor vi skal starte med at søge?

Med venlig hilsen
Bo
Hej Bo Frank!

Du skal starte ved de 2 vacumventiler der sidder ved luftfilteret, og så kontrolere om turboventilen kan holde vacum og også egrventilen er ok
og om der er vacum ved ventilerne når motoren er startet. :wink:

Hilsen Daimler!
Bo Frank

Indlæg af Bo Frank »

Hej igen

Den jeg har fået den tilbage fra værksted som oplyser at der ikke er strøm fra ladetryksføler og til motorstyreenhed som er afbrudt.
Er der nogen som har været ude for det før, hjælp........
CDI

Indlæg af CDI »

Det er sikkert en knækket ledning. Man skal få fat i ledningsdiagram og gå igang med multimeteren.
Besvar