Justering af takthjulet på dieselpumpen på en Sprinter

Alt vedrørende teknik
Besvar
essendrup
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. mar 2009, 18:52

Justering af takthjulet på dieselpumpen på en Sprinter

Indlæg af essendrup »

Hej

Jeg håber virkelig der er nogen herinde der kan hjælpe mig - Vi har skiftet toppakning på min Mercedes Sprinter 312. Men vi har åbenbart ikke gjort det helt rigtigt dengang vi afmonteret det hele - Vi har været så uheldig at takthjulet på dieselpumpen har rykket sig i forhold til krumtapshjulet, så de stemmer ikke sammen mere - Vi har snakket med mange og de kommer med forskellige løsninger alle sammen.

Der er ingen mærker på selve takthjulet på pumpen, der er et hul i hjulet hvor man skulle mene at man kunne sætte en dorn i men der er ingen til at låse den i på bagsiden..
Nogen siger at man skal have en computer med nogen lamper der lyser når den står rigtig. En anden siger at den bare skal pege om cylinder 1 ved 12.grader før top så fin justere pumpen selv.. Og endnu en siger at man bare skal tage bolten ud af takthjulet og sætte noten til at være lodret så skulle den være hjemme..

Så ja hvad skal man vælge..? Nogen der har prøvet det før høre jeg meget gerne fra jer..

På forhånd Tak

Mvh Niels
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Justering af takthjulet på dieselpumpen på en Sprinter

Indlæg af SLKkompressor »

Hej Niels! Hvis man ser godt efter er der mærke på pumben. Jeg har forsøgt at skrive en privat besked vedrørende dit indlæg for at sende tegninger og beskrivelse af montering af brændstofpumpen. Hvis beskeden ikke kommer igennem så send en mail til klubbens sekretær.
essendrup
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3. mar 2009, 18:52

Re: Justering af takthjulet på dieselpumpen på en Sprinter

Indlæg af essendrup »

Vil lige sige tusind tak for hjælpen til SLKkompressor.. De var meget hjælpsom de tegninger du sendte.. Tak for hjælpen endnu engang...! :D
Besvar