Kørsel med Autogear og CV

Alt vedrørende teknik
Besvar
Ernst
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. mar 2010, 13:04

Kørsel med Autogear og CV

Indlæg af Ernst »

Hej Herinde.

Har en 290td 98" det er vores første vogn med automatgear,
vi overvejer at kører syd på til sommer, med camping vogn 1300 kg total og 4 voksne.
Er det er nødvendigt at monterer oliekøler,
eller er der i det hele taget nogle råd eller tips man bør være opmærksom på , nå man kører med autogear og CV ?

Håber der nogle som vil dele deres erfaringer ???

Mvh Ronni
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Kørsel med Autogear og CV

Indlæg af BWJ »

Nej hvor sjovt, vi havde en 290TD fra 99´, og jeg tøt godt love dig at du får INGEN problemer med den som trækker.
Vi trak afsted med en Dethleffs på 1600 kg uden problemer, faktisk glemte man ind imellem at den var bagpå, og ikke nok med det, kørte vi forkert på vej til Gardasøen og kom over et bjergpas ved Zirl, stigningen var 21% og kørsel forbudt med CV, men der var ikke antydning af at vognen var presset, vi opdagede fadesen fordi vi fik "propper" i ørene :D
Jeg vil medgi at bremserne blev mere end almindeligt varme på vej nedad, men det er en anden historie, jeg tør godt love dig at den oliekøler den er udstyret med fra fab. er tilstrækkelig..
Det eneste jeg ville gøre, og gør, før vi skal afsted hvert år, er at skifte både motor og gearolie, for at "dyret" skal have det godt- tjek samtidig bremser og brændstoffilter.
så det eneste du skal spekulere på er, at nyde turen med kone børn CV og stjernekrydser. :D god tur herfra.
ZOOM ZOOM.
Ernst
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13. mar 2010, 13:04

Re: Kørsel med Autogear og CV

Indlæg af Ernst »

Hej BWJ
Tak for dit indlæg , det lyder lovende :)
Besvar