Toprenovering

Alt vedrørende teknik
Besvar
Willy
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17. apr 2010, 08:59

Toprenovering

Indlæg af Willy »

Hej.
Skulle der være nogen som hved hvad det ca. koster at få renovert topstykket på en E220 cdi.
med planslibning/ trykprøve- plus div pakninger m.m. alt hvad der skal , arbejdes løn m.m.
Jeg har fået en pris hos et Mercedes værksted, "så skal jeg til at tage lån i huset" det var s.... dyrt.

Så har jeg fået en pris ved en Mercedes mekaniker i "Jyske Penge" det lyder stadig meget dyrt, prisen er i jyske penge.
ca. kr. 15.000,- men er det en ok pris.

Mvh. Willy
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: Toprenovering

Indlæg af bylle »

hvor er du fra i landet for jeg kender et sted som du kunne høre om...
Brugeravatar
Tarillon
Indlæg: 12
Tilmeldt: 3. jan 2010, 17:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Toprenovering

Indlæg af Tarillon »

man må ikke planslibe et topstykke på en cdi for så kan dysen ikke være der og det gamle er med garanti revnet mellem alle gløderør og udstødningskanalen

der er et firma i københavn som skaffer dem komplet med ventiler, kan bare ikke huske hvad det hedder
ellers prøv gedsted autoophug de gør en del i mb (evt find en top fra en vito med en 611 motor)
Willy
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17. apr 2010, 08:59

Re: Toprenovering

Indlæg af Willy »

Det lyder ikke godt,hvis den revnet, og ikke kan planslibes, det lokale Mercedes verksted har fortalt mig at den skal planslipes og trykprøves: Jeg bor i Horsens/ Vejle området.
bylle
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. mar 2009, 19:07
Geografisk sted: århus

Re: Toprenovering

Indlæg af bylle »

mit topstykke var revnet. selvom de kun troede at det kun var toppakningen.

jeg købte mit topstykke ved ham her, det er bare et link på en 220 cdi ved ikke om det passer på din. han er utrolig rar og det topstykke jeg fik var bare i orden. og han kan også udskifte det på din bil hvis du kan komme hen til ham...

http://cgi.ebay.de/Mercedes-Zylinderkop ... 5192529d01
Daimler
Indlæg: 202
Tilmeldt: 11. jun 2009, 17:32
Geografisk sted: Haderslev

Re: Toprenovering

Indlæg af Daimler »

Willy skrev:Det lyder ikke godt,hvis den revnet, og ikke kan planslibes, det lokale Mercedes verksted har fortalt mig at den skal planslipes og trykprøves: Jeg bor i Horsens/ Vejle området.

Hej Willy!

Selfølgelig kan det planslibes, det har vi da gjort mange gange, jeg kan se du bor i det sydlige af Jylland. Ved ikke om der er nogen gode cylinderværksteder i det område, men ellers kan du prøve Aabenraa cylinderservice de både plansliber og trykprøver, de ved hvad de har med, at gøre. Så vil jeg da også lige sige der er en del kloge hovederder skriver ind imellem her på siderne ok for det, men de ved sgu ikke så meget om det når det kommer til stykket, men jeg ved jo kun, art jeg har skruet i Benzer i 47 år og der er da lidt der har hængt ved regner jeg med. :wink:

Hilsen Daimler!
Willy
Indlæg: 13
Tilmeldt: 17. apr 2010, 08:59

Re: Toprenovering

Indlæg af Willy »

Daimler skrev:
Willy skrev:Det lyder ikke godt,hvis den revnet, og ikke kan planslibes, det lokale Mercedes verksted har fortalt mig at den skal planslipes og trykprøves: Jeg bor i Horsens/ Vejle området.

Hej Willy!

Selfølgelig kan det planslibes, det har vi da gjort mange gange, jeg kan se du bor i det sydlige af Jylland. Ved ikke om der er nogen gode cylinderværksteder i det område, men ellers kan du prøve Aabenraa cylinderservice de både plansliber og trykprøver, de ved hvad de har med, at gøre. Så vil jeg da også lige sige der er en del kloge hovederder skriver ind imellem her på siderne ok for det, men de ved sgu ikke så meget om det når det kommer til stykket, men jeg ved jo kun, art jeg har skruet i Benzer i 47 år og der er da lidt der har hængt ved regner jeg med. :wink:

Hilsen Daimler!
Hej Daimler

Tak for informationen, ja 47 års erfaring med MB er der hvis ikke mange der kan hamle op med,så dit svar har givet mig en
en trykhed,og ja! Åbenrå Cy-serevice har også fået opgaven.

Hilsen Willy
mbc126
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. mar 2009, 13:12
Geografisk sted: Fyn

Re: Toprenovering

Indlæg af mbc126 »

Daimler skrev:
Willy skrev:Det lyder ikke godt,hvis den revnet, og ikke kan planslibes, det lokale Mercedes verksted har fortalt mig at den skal planslipes og trykprøves: Jeg bor i Horsens/ Vejle området.

Hej Willy!

Selfølgelig kan det planslibes, det har vi da gjort mange gange, jeg kan se du bor i det sydlige af Jylland. Ved ikke om der er nogen gode cylinderværksteder i det område, men ellers kan du prøve Aabenraa cylinderservice de både plansliber og trykprøver, de ved hvad de har med, at gøre. Så vil jeg da også lige sige der er en del kloge hovederder skriver ind imellem her på siderne ok for det, men de ved sgu ikke så meget om det når det kommer til stykket, men jeg ved jo kun, art jeg har skruet i Benzer i 47 år og der er da lidt der har hængt ved regner jeg med. :wink:

Hilsen Daimler!
:D :D

AK
C126 The Peak Of Car Evolution
Besvar