Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop

Alt vedrørende teknik
Besvar
frankpetersen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. apr 2010, 00:00

Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop

Indlæg af frankpetersen »

Hej
Jeg er ny i dette forum, som jeg opdagede da jeg i Google søgte på EPC fejl. Har for ½ år siden købt 220CDI årgang 1998 el. 2999; km 350.000. Rimelig velholdt og velkørende. Min mekanikker sagde OK. Den tidligere ejer havde på 2 år regninger på 50.000, hvilket måske burde have advaret mig. Der er mange problemer: Motorvarmeren virkede ikke. Generatoren er skiftet 3 gange på 1½ år. Jeg fik den skiftet på garantien. På tur til Sydsjælland stoppede motoren efter ca 30 km. EPC lyste og motoren gik ud så alt i instrumentbrættet lyste som når man starter bilen. Bilen kunne starte med det samme, men stoppet gentog sig 2 gange kort tid efter hinanden. Ingen problemer i 1½ måned, men det gentog sig på ny tur til Sydsjælland med 4 stop lige efter hinanden. Herefter er den stoppet et par gangen. En enkelt gang midt i et motorvejskryds med risiko for ulykke. Computertest hos MB afslører ingen fejl. Har fået skiftet en knastaksel føler (tror jeg nok), gløderør og diselfilter. MB begynder nu fra en ende med at skifte noget ledningssystem til motoren. Det kan blive både dyrt og langvarigt og jeg er i tvivl om jeg fortsat skal smide gode penge efter dårlige. Bilen er jo livsfarlig og har med køb og diverse reparartioner kostet ca 110.000. Den var ment som en gave til min søn, der netop har fået barn og skulle have noget ordentligt at køre i. En Mazda havde nok været et klogere køb?
MB siger de har opbrugt deres diagnostiske muligheder. Er der ikke andre mere avancerede muligheder for at teste sig frem til problemet? Er der specialværksteder, som måske har mere erfaring end MB? Har MB ikke en vidensdatabase med problemstillinger og løsninger, således at den enkelte mekanikker ikke skal opfinde den dybe tallerken hver gang?

Jeg har også 3 andre MB: 300D fra 1991, 300E fra 1990 og en svensk 320E, der bruges til reservedele. Der har været mange reparationer, men bilerne er så simple, at næsten alle kan finde ud af dem og reservedelene er til at betale. Jeg elsker mine biler og skal nok ikke igen have noget af det moderne bras med al den elektronik.

Ideer til løsning af mine problemer modtages gerne så jeg kan overgive dem til MB.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop

Indlæg af BWJ »

Nu ved jeg ikke hvorfra du kommer i landet, men hvis du skal bruge et relativt billigt værksted hvor folkene ved hvad de taler om, og ved hvad der er værd at vide om MB, så prøv lige at give dem her et ring. http://autoimport.dk/vaerksted/
Hvis du skulle blive skuffet, er du den eneste jeg har hørt om.......
ZOOM ZOOM.
frankpetersen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. apr 2010, 00:00

Re: Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop

Indlæg af frankpetersen »

Hej BWJ. Jeg bor på Sjælland og har hørt godt om Gørløse Autoimport. Jeg har givet MB lov til den planlagte udskriftning i ledningsnettet og så må vi se. Det kan godt blive omfattende, hvis tingene skal udskiftes "i blinde", men det kan måske ikke være anderledes, når der ikke er noget at se i testene. Jeg ville blot tro, at et stort firma som MB, har et sted, hvor de kan se hvordan andre i koncernen har løst lignende problemer.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop

Indlæg af BWJ »

Jo jo, nogen lever af timeløn :!: og andre af tilbagevendende tilfredse kunder :D
Jeg tror gørløse ville prøve med et brugt elnet til 1/3 af prisen (de har både nye og brugte dele i rigt mål)
-men held og lykke med projektet.
ZOOM ZOOM.
biglad
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. maj 2010, 16:39

Re: Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop

Indlæg af biglad »

hej
jeg har haft tilsvarende problem med min citroen jumpy,2.0 hdi, her var det højtrykspumpen der var revet så der kom lidt spåner i overtryksventilen, efter de hn var renset 2 gange , blev pumpen skiftet, og ingen problemer siden, en mulighed her, jeg fik oss skiftet alle følere på bilen uden det hjalp
Besvar