Ulykkelig ejer af 220CDI - motorstop
: 28. apr 2010, 15:09
Hej
Jeg er ny i dette forum, som jeg opdagede da jeg i Google søgte på EPC fejl. Har for ½ år siden købt 220CDI årgang 1998 el. 2999; km 350.000. Rimelig velholdt og velkørende. Min mekanikker sagde OK. Den tidligere ejer havde på 2 år regninger på 50.000, hvilket måske burde have advaret mig. Der er mange problemer: Motorvarmeren virkede ikke. Generatoren er skiftet 3 gange på 1½ år. Jeg fik den skiftet på garantien. På tur til Sydsjælland stoppede motoren efter ca 30 km. EPC lyste og motoren gik ud så alt i instrumentbrættet lyste som når man starter bilen. Bilen kunne starte med det samme, men stoppet gentog sig 2 gange kort tid efter hinanden. Ingen problemer i 1½ måned, men det gentog sig på ny tur til Sydsjælland med 4 stop lige efter hinanden. Herefter er den stoppet et par gangen. En enkelt gang midt i et motorvejskryds med risiko for ulykke. Computertest hos MB afslører ingen fejl. Har fået skiftet en knastaksel føler (tror jeg nok), gløderør og diselfilter. MB begynder nu fra en ende med at skifte noget ledningssystem til motoren. Det kan blive både dyrt og langvarigt og jeg er i tvivl om jeg fortsat skal smide gode penge efter dårlige. Bilen er jo livsfarlig og har med køb og diverse reparartioner kostet ca 110.000. Den var ment som en gave til min søn, der netop har fået barn og skulle have noget ordentligt at køre i. En Mazda havde nok været et klogere køb?
MB siger de har opbrugt deres diagnostiske muligheder. Er der ikke andre mere avancerede muligheder for at teste sig frem til problemet? Er der specialværksteder, som måske har mere erfaring end MB? Har MB ikke en vidensdatabase med problemstillinger og løsninger, således at den enkelte mekanikker ikke skal opfinde den dybe tallerken hver gang?
Jeg har også 3 andre MB: 300D fra 1991, 300E fra 1990 og en svensk 320E, der bruges til reservedele. Der har været mange reparationer, men bilerne er så simple, at næsten alle kan finde ud af dem og reservedelene er til at betale. Jeg elsker mine biler og skal nok ikke igen have noget af det moderne bras med al den elektronik.
Ideer til løsning af mine problemer modtages gerne så jeg kan overgive dem til MB.
Jeg er ny i dette forum, som jeg opdagede da jeg i Google søgte på EPC fejl. Har for ½ år siden købt 220CDI årgang 1998 el. 2999; km 350.000. Rimelig velholdt og velkørende. Min mekanikker sagde OK. Den tidligere ejer havde på 2 år regninger på 50.000, hvilket måske burde have advaret mig. Der er mange problemer: Motorvarmeren virkede ikke. Generatoren er skiftet 3 gange på 1½ år. Jeg fik den skiftet på garantien. På tur til Sydsjælland stoppede motoren efter ca 30 km. EPC lyste og motoren gik ud så alt i instrumentbrættet lyste som når man starter bilen. Bilen kunne starte med det samme, men stoppet gentog sig 2 gange kort tid efter hinanden. Ingen problemer i 1½ måned, men det gentog sig på ny tur til Sydsjælland med 4 stop lige efter hinanden. Herefter er den stoppet et par gangen. En enkelt gang midt i et motorvejskryds med risiko for ulykke. Computertest hos MB afslører ingen fejl. Har fået skiftet en knastaksel føler (tror jeg nok), gløderør og diselfilter. MB begynder nu fra en ende med at skifte noget ledningssystem til motoren. Det kan blive både dyrt og langvarigt og jeg er i tvivl om jeg fortsat skal smide gode penge efter dårlige. Bilen er jo livsfarlig og har med køb og diverse reparartioner kostet ca 110.000. Den var ment som en gave til min søn, der netop har fået barn og skulle have noget ordentligt at køre i. En Mazda havde nok været et klogere køb?
MB siger de har opbrugt deres diagnostiske muligheder. Er der ikke andre mere avancerede muligheder for at teste sig frem til problemet? Er der specialværksteder, som måske har mere erfaring end MB? Har MB ikke en vidensdatabase med problemstillinger og løsninger, således at den enkelte mekanikker ikke skal opfinde den dybe tallerken hver gang?
Jeg har også 3 andre MB: 300D fra 1991, 300E fra 1990 og en svensk 320E, der bruges til reservedele. Der har været mange reparationer, men bilerne er så simple, at næsten alle kan finde ud af dem og reservedelene er til at betale. Jeg elsker mine biler og skal nok ikke igen have noget af det moderne bras med al den elektronik.
Ideer til løsning af mine problemer modtages gerne så jeg kan overgive dem til MB.