Side 1 af 1
Mercedes 202 aut
: 1. maj 2010, 13:25
af Bamse
Hey: håber der nogen der kan hjælpe mig . jeg har en 202 fra 93 aut Elegance 1,8 . når jeg holder i kø koger den over... (jeg har lige fået skiftet vandpumpen .ikke af den grund men den var utæt ) og ja der er kølervæske på . lige bag kølergittret sidder der 2 store blæsere men dem har jeg aldrig hørt køre. nogen forslag

Bamse
Re: Mercedes 202 aut
: 1. maj 2010, 16:25
af CDI
Lyder som en træt Viscosekobling som trækker ventilatorvingen.
Re: Mercedes 202 aut
: 1. maj 2010, 17:29
af Bamse
CDI skrev:Lyder som en træt Viscosekobling som trækker ventilatorvingen.
Hvordan løser man det prob : nemest har du et foreslag (udover MB: værksted
Re: Mercedes 202 aut
: 1. maj 2010, 19:01
af CDI
Vingen skal af og viscosekobling skal udskiftes. Men hvordan det er nemmest!!!
Re: Mercedes 202 aut
: 1. maj 2010, 22:49
af RnC180
Bamse skrev:lige bag kølergittret sidder der 2 store blæsere men dem har jeg aldrig hørt køre. nogen forslag

Bamse
Hvis der sidder 2 blæsere på, har du ikke en med viskosekobling, med mindre de 2 blæsere er eftermonteret. Min har viskosekobling og den sidder uden på vandpumpen, så det er ikke til at tage fejl af, hvis du har en sådan.
Min blev før i tiden meget varm, omkring 110 grader, men efter at jeg har skiftet køler og termostat ( ca. 2800kr i dele), bliver den ikke over ca. 90 grader varm, heller ikke ved køkørsel.
At bilen koger kan også skyldes en dårlig toppakning, som er et kendt problem på de modeller.
Viskosekoblingen er meget nem at skifte. Jeg kan anbefale at du køber en Haynesbog, den vil spare dig for megen tid og ærgelser.
Re: Mercedes 202 aut
: 1. maj 2010, 23:37
af Bamse
RnC180 skrev:Bamse skrev:lige bag kølergittret sidder der 2 store blæsere men dem har jeg aldrig hørt køre. nogen forslag

Bamse
Hvis der sidder 2 blæsere på, har du ikke en med viskosekobling, med mindre de 2 blæsere er eftermonteret. Min har viskosekobling og den sidder uden på vandpumpen, så det er ikke til at tage fejl af, hvis du har en sådan.
Min blev før i tiden meget varm, omkring 110 grader, men efter at jeg har skiftet køler og termostat ( ca. 2800kr i dele), bliver den ikke over ca. 90 grader varm, heller ikke ved køkørsel.
At bilen koger kan også skyldes en dårlig toppakning, som er et kendt problem på de modeller.
Viskosekoblingen er meget nem at skifte. Jeg kan anbefale at du køber en Haynesbog, den vil spare dig for megen tid og ærgelser.
Tak for rådet med Haynesbog... men gik jeg lige ned og så efter . der både viscosekobling. + 2 store blæsere lige bag kølergittret. jeg forstår det er endten eller.
Re: Mercedes 202 aut
: 2. maj 2010, 21:42
af CDI
Bamse skrev:RnC180 skrev:Bamse skrev:lige bag kølergittret sidder der 2 store blæsere men dem har jeg aldrig hørt køre. nogen forslag

Bamse
Hvis der sidder 2 blæsere på, har du ikke en med viskosekobling, med mindre de 2 blæsere er eftermonteret. Min har viskosekobling og den sidder uden på vandpumpen, så det er ikke til at tage fejl af, hvis du har en sådan.
Min blev før i tiden meget varm, omkring 110 grader, men efter at jeg har skiftet køler og termostat ( ca. 2800kr i dele), bliver den ikke over ca. 90 grader varm, heller ikke ved køkørsel.
At bilen koger kan også skyldes en dårlig toppakning, som er et kendt problem på de modeller.
Viskosekoblingen er meget nem at skifte. Jeg kan anbefale at du køber en Haynesbog, den vil spare dig for megen tid og ærgelser.
Tak for rådet med Haynesbog... men gik jeg lige ned og så efter . der både viscosekobling. + 2 store blæsere lige bag kølergittret. jeg forstår det er endten eller.
På det tidligere modeller sad der altid en viscosekobling eller magnetkobling på ventilatorvinge for at køle motorkølervæsken
Blæseren eller blæserne som sidder før A/C kondensator er for at køle A/C kølemiddelet
Idag sidder der (som regel) kun en enkelt elektrisk ventilatorvinge efter køleren (mellem køler og motor) som varetager begge opgaver

Re: Mercedes 202 aut
: 6. maj 2010, 20:46
af Bamse
Nå så fik jeg løst opgaven.1. Thermostaten virkede ikke. 2. udlufterslangen var stoppet. 3 viscosekoblingen virkede.. men de 2 blæsere der sidder forand køleren til aircon virker ikke vingen er simpelthen brækket af akslen. spørgsmål hvor får man fat i 2 nye ..bamse
Re: Mercedes 202 aut
: 10. maj 2010, 19:08
af Bamse
Bamse skrev:Nå så fik jeg løst opgaven.1. Thermostaten virkede ikke. 2. udlufterslangen var stoppet. 3 viscosekoblingen virkede.. men de 2 blæsere der sidder forand køleren til aircon virker ikke vingen er simpelthen brækket af akslen. spørgsmål hvor får man fat i 2 nye ..bamse
Ja Mercedes danmark har dem 1300 pr styk sssååååååååååå det må vente lidt . så mangler jeg bare en ting gas på min aircon .
Re: Mercedes 202 aut
: 10. maj 2010, 19:59
af RnC180
Har du prøvet hos Gørløse Autoimport. Der er nogle gange en pæn sjat penge at spare. De har som regel både brugte og nye originaldele,uoriginale dele af kendt mærke og så har de deres MQSP(matching quality spare part). MQSP-dele har jeg haft dårlige erfaringer med, så det kan jeg ikke anbefale. Jeg køber dem i hvert fald ikke mere, uanset hvor meget jeg kan spare.
Evt. hør hos nogle ophuggere.
Re: Mercedes 202 aut
: 10. maj 2010, 23:06
af Bamse
RnC180 skrev:Har du prøvet hos Gørløse Autoimport. Der er nogle gange en pæn sjat penge at spare. De har som regel både brugte og nye originaldele,uoriginale dele af kendt mærke og så har de deres MQSP(matching quality spare part). MQSP-dele har jeg haft dårlige erfaringer med, så det kan jeg ikke anbefale. Jeg køber dem i hvert fald ikke mere, uanset hvor meget jeg kan spare.
Evt. hør hos nogle ophuggere.
Takker for tipset men vil nu prøve deres MQSP parts .jeg mener bilen er fra 1993 så vis delene kan holde et par år er det ok.der er vel også garanti ... jo ophuggere men så kan risikere at de dele man har monteret kun holder et par dage og så forfra AHHHHHHH .